Kronärtskocka skrev 2023-10-28 13:14:10 följande:
Åh, grattis! Så härligt att äntligen ha en donator. Hur lång tid räknar de med till uppstart, om ni kör på det? Tinas de, befruktas och sätts in färska eller fryser de blastocyster som sedan tinas vid insättning?
Förstår att det kan kännas dubbelt när en annan läkare tycker att ni borde göra fler försök med IVF. Hade ni gjort sex ägguttag med ET och tre FET? Då har ni ju verkligen försökt skulle jag känna. Men förstår också att det ger hopp om en läkare säger så, och att släppa de egna äggen är inte lätt. En del av mig kan samtidigt bli arg när en för er ny läkare säger så. Med tanke på alla kostnader IVF försök innebär, både ekonomiskt men även fysiskt och psykiskt. Det är inte ?bara? att göra ytterligare ett försök. Vet ej din ålder, men är man lite äldre, är ju chanserna samtidigt inte så stora även om en får till ET... Det var vad som fick mig att välja äggdonation/dubbeldonation. Chanserna att lyckas med donerade ägg var så mycket högre, och varje vanlig IVF blev också väldigt dyr då det bara blev ET och aldrig några FET. Så utifrån den mäng kraft och pengar jag hade kvar var äggdonation den väg som innebar störst chans till ett levande barn och det var tillslut viktigare än mina gener.
Förstår er helt och fullt, det är ett svårt beslut och jag hoppas ni får ett bra samtal med er läkare som gör att ni kan landa i vad som är rätt för er. Oavsett vilket val ni väljer!
Tack Kronärtskocka, väldigt fint skrivet! Jag ska prata planering med min läkare men vet att det är frysta ägg som finns tillgängliga så antar att vi i så fall kan köra i nästa cykel. Tror att vi tinar och befruktar i samband med en överföring till mig.
Håller med dig i allt du skriver och vi har gjort så många försök som du beskrev. Man tycker helt enkelt att det bör funka med tanke på hur mycket ägg man har fått ut i kombination med min ålder. Men det finns också en gräns för vad man orkar och har råd med.
Hur är det med dig? ☺️