Äggdonation 2023/2024
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej
Beklagar att ni inte lyckats efter alla försök. Men roligt med en ny inriktning nu, äggdonation har stora chanser! //
Har hängt i diverse IVF och äggdonationstrådar förr, så kan komma in här med. Hade önskat att jag var klar, men har nu ett försök kvar. Jag har tyvärr haft otur. Gjort fyra äggdonationsförsök eller dubbeldonation eftersom jag också behöver donerad sperma. Det första gav en blastocyst och resulterade i ett väldigt tidigt missfall/kemisk graviditet. Vid det andra försöket gick något fel, så vid ägguttaget hade alla äggen lossnat redan. Det är väldigt ovanligt att det händer. Vid det tredje försöket fick jag också bara en blastocyst men blev gravid, men fick missfall efter några veckor. Vid mitt fjärde försök nu i somras utvecklades inga embryon till blastocyster. Jag väntar nu på mitt sista försök, osäkert hur lång väntetid det är. Så fort kliniken har en ny äggdonator kommer de ringa mig.
Men, låt dig inte avskräckas. De allra flesta lyckas så mycket bättre än mig. Många blir gravida vid första insättningen och efter flera behandlingar tror jag chansen väldigt hög.
Vart kommer ni göra er behandling? Och när väntas ni sätta igång?
Haha. Ja, har tyvärr hängt här länge. Hoppas få hänga i någon gravidtråd igen.
Båda insättningarna har skett med östrogen/progynon så då stängs den egna cykeln av. De mediciner jag haft är östrogen/progynon och progesteron/cyclogest. Vid sista försöket också kortison/prednisolon. Hoppas få göra nästa insättning i naturlig cykel. Jag har bra slemhinna ändå, så vore gott att få prova det. Även om jag svarat bra på östrogenet.
Jo, det har gått ganska snabbt, även om varje månad känns som en evighet som du vet. ( Hade jag velat ha en anonym donator hade det gått fortare, har tackat nej till två anonyma innan jag bad dem att inte erbjuda mig fler anonyma donatorer.)
Om de importerar ägg borde ni kunna sätta igång inom kort? Spännande!
Vet precis hur det är. Stressen över känslan av att man spelar roulette, blir det en blastocyst eller får en något till frysen? Så dyrt också. Jag kommer bara kunna göra detta sista försök, sedan måste jag dra gränsen, pga ekonomi men också livskvalité.
Jag förstår. Jag har gjort tre FET men otroligt nog fått sämre slemhinna i stimulerad cykel. Inte för att den någonsin blir så tjock vilket stressar mig lite. Men eftersom den har varit över 7 mm och är fin och treskiktad tycker min läkare inte att jag ska oroa mig över det.
Ja förhoppningvis bör vi kunna sätta igång inom kort, i alla fall under hösten.
Förstår att det blir en extra stress. Jag håller alla mina tummar för dig. <3
Hur går det för er? Fått några positiva besked?
Här svängde det snabbt från ovisshet med alla mörka känslor som följer till nervös glädje och förväntan. Kliniken hade en ny donator till mig och jag väntar nu på att göra en färsk insättning i naturlig cykel. Av en händelse låg min ägglossning kring ägguttaget så jag frågade om det gick att göra insättningen redan denna cykel. Först trodde det att blastocysten skulle behöva frysas ett dygn men de har nu bedömt att den kan sättas in färsk.
Så nu räknar jag ned och försöker känna hopp. Att det kanske kan bli ett plus och ett plus som stannar denna gång. Håller tummarna för en fin blastocyst till mig och drömmer om någon till frysen med. Blir det ingen till frysen är detta sista chansen för mig att bli mamma igen.
Grattis Kronärtskocka! Jag håller alla mina tummar för dig, nu måste det vara din tur. <3 Uppdatera oss gärna.
De har fortfarande inte hittat någon donator till oss så vi går fortfarande i väntans tider, tyvärr?