Inlägg från: anonymamyran |Visa alla inlägg
  • anonymamyran

mitt ex berättade aldrig

för 22 år sedan nästan på dagen så separerade jag och mitt ex på ett väldigt hårt sätt, troligtvis var det mitt fel då jag inte ville avsluta förhållandet.
    men lite mindre än 9 månader senare så fick hon en son, troligast är att det är min son men hon berättade aldrig för mig om detta så jag har missat  21 år av hans liv.
    jag vet inte ens om han vet att jag finns.
    jag undrar dock om det finns något sätt att kolla vem hon anmält som fadern för sonen eller behövs inte det?
    jag vet inte riktigt hur jag ska göra...

• Svar på tråden mitt ex berättade aldrig
  • anonymamyran

jag fick reda på det genom en gammal gemensam bekant som mitt ex tydligen hamnat på kant med.
    mitt ex har inte hört av sig sedan hon lämnade mig.
    när jag jämför datum så får jag till att han föddes 8,5 mån efter hon lämnade mig och det stämmer hyffsat med sista gången hon och jag hade sex.
    allt som hände den sista tiden och vad hon sa till mig när jag frågade varför hon ville göra slut, "det har du inte med att göra" , nu klickar allt på plats...
    jag vet bara inte hur jag ska känna.. hur jag ska reagera...... vill han veta av mig? vad har hon sagt om mig? varför sa hon inget då för, jag hade gjort allt i min makt för att vara en bra förälder... jag var inte våldsam eller sexuellt avvikande, jag har uppfostrats med att respektera kvinnor och det har jag gjort hela mitt liv och kommer att fortsätta med det..
    varför... vad gör jag nu... ?!?
    tror inte jag kommer att sova något inatt.

• anonymamyran

jag tror att jag ska kolla läget hur det står till för dom, är han lycklig och nöjd med livet så ska inte jag komma och röra upp det.
    jag får leva med vetskapen att jag har en son, även om han inte vet vem jag är.
    jag får lära mig att leva med känslorna detta har rört upp.
    mitt ex och jag lever i helt olika delar av landet och delar inte några andra kontakter än denna gemensamma kontakten, den individen är inte en vän till mig.

Svar på tråden mitt ex berättade aldrig