Klimakteriet - berätta.
I korthet blev allting tvärtom mot det som står de flesta artiklar.
Det är fortfarande tabu att skriva om de kvinnor som får mer lust, byter partner och allmänt löper amok av hormonförändringarna i klimakteriet. Kanske 10-15 % eller så.
Själv blev jag funktionellt galen i några månader och gjorde en massa saker som hade varit otänkbart förut, förutom att jag ville ha sex ungefär var 6:e timme ett tag. Mannen jag plockade upp p.g.a. att jag plötsligt har bytt läggning från lätt undergiven till dominant förundras över hur jag alltid är redo och har aldrig upplevt något liknande i sitt liv.
hellobonafide.com/blogs/news/increased-perimenopause-sex-drive-youre-not-alone
"There?s no such thing as ?normal? when it comes to sex drive or sexual desire, meaning an increased libido during perimenopause is only a problem if it?s a problem for you (or your partner). Although she doesn?t encounter many patients who complain about an increased libido, Dr. Hall says that if libido is affecting your quality of life ? if it?s causing problems in your relationship, or if you?re putting yourself in unsafe situations ? you should talk to your healthcare provider who may be able to refer you to a sex therapist who specializes in this area.7 "
Jag håller inte med, mitt begär var/är inte normalt och jag sökte hjälp men den kvinnliga läkaren lyssnade inte.