Känner inte att det är ok när min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega
Det är ju det att han ändå visar mig så mycket kärlek och verkligen försöker visa att han älskar mig vilket gör det så svårt, hade han varit kall mot mig hade situationen varit en annan och jag hade måsta inse att han inte längre älskade mig, men nu är det ju inte så.
De umgås inte utanför jobbet men han hittar alltid en ursäkt att skriva till henne om ex. Vad han ska/har gjort, vad barnen har gjort, fråga om vad hon gör/har gjort, hur det gått för hennes barn på matcher och ber henne uppdatera honom om resultat för hennes barns matcher. Hon frågar aldrig om våra barn men kommenterar kort om han skriver något. Han frågade till och med om råd ang en knäska som vår dotter fick, om hon hade någon gissning på vad det kunde vara, som att hon skulle vara nån j*vla expert på knäskador bara för att hon haftproblem med knäna.
Tyvärr är det ingen åldersskillnad dom är född samma år.
Men han gör ett stort misstag som inte inkluderar dig i deras kontakter! Då kan man undra om det beror på att han har andra avsikter eller om han bara vill ha en "egen" vän utan din svartsjuka kontroll? Eller om han inte begriper bättre?
Om han är ditt livs kärlek och kärleksfull och uppmärksam mot dig i övrigt ska du givetvis inte göra slut. Stora kärlekar är inte så lätta att hitta. Men han måste lyssna på dig, inkludera dig i deras vänskap och sluta med hemliga SMS om luncher.