Inlägg från: Anonym (Erfaren_man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erfaren_man)

Känner inte att det är ok när min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega

Självklart inte okej! 

• Anonym (Erfaren_man)
    Tecum skrev 2023-08-13 20:15:05 följande:
    De SMS du citerar hade varit hela normala om hon varit en manlig vän. Så varför kan inte en man vara vän med en kvinna? Och har hon själv haft problem med knäna är det logiskt att fråga henne om hon vet något. Trots snokandet har du inte hittat något alarmerande mer än det där om jobblunchen. Jag tolkar det som att han saknar vänner (alltså inte bekanta) och har hittat en i henne.

Men han gör ett stort misstag som inte inkluderar dig i deras kontakter! Då kan man undra om det beror på att han har andra avsikter eller om han bara vill ha en "egen" vän utan din svartsjuka kontroll? Eller om han inte begriper bättre?

Om han är ditt livs kärlek och kärleksfull och uppmärksam mot dig i övrigt ska du givetvis inte göra slut. Stora kärlekar är inte så lätta att hitta. Men han måste lyssna på dig, inkludera dig i deras vänskap och sluta med hemliga SMS om luncher.

Äsch, ännu ett av hundratals dåliga råd från dig. 

99% av alla män som läser detta fattar ju att TS man är intresserad av sin kvinnliga kollera. 

Svar på tråden Känner inte att det är ok när min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega