Inlägg från: Gullvivor |Visa alla inlägg
  • Gullvivor

Ålderskillnad och ung förälder

Jag var 17 år när jag blev gravid med första barnet, blev sedan gravid med andra barnet några år efter det och är idag gravid med tredje och kommer vara 25 när bebisen föds.

Att få barn ung är väl inte så ovanligt idag, däremot kanske att man har flera barn i ung ålder.. men jag har dock inte märkt att någon reagerat negativt eller förvånat på det.

Men annars är det bara att ignorera, alla har olika åsikter om när det är en bra ålder att bli förälder och sålänge du och din man är nöjda så spelar det ingen roll.

• Gullvivor
    Anonym (Också ung) skrev 2023-08-16 02:51:33 följande:
    Oj vad generaliserande! Men med det svaret inser jag ju varför jag upplever att jag måste försvara och förklara mig. Tragiskt. Jag var 19 år och gift med en kille som är 10 år äldre. Barnen var superplanerade. Vi hade ordnat boende och jobb. Efter 6 år tillsammans lämnade vi varandra (som många gör i dagens samhälle) och tre år senare skulle jag träffade jag han som skulle visa sig vara mitt livs kärlek. Nu är vi gifta, har barn ihop, bor i hus och jobbar såklart med två bra yrken båda två. Tycker att folk ska sluta döma så himla mycket. 
    Fast nu var ju XXXs inlägg riktad till ts, som har 3 barn där det skiljer sig 2 år mellan varje. Hade det varit 2 eller 3 olika pappor till barnen så hade det inneburit att ts hunnit separera, träffa en ny man och föda barn under bara 2 år. Det är väldigt oansvarigt. Men iom att ts har samma pappa till barnen och det är en kärnfamilj så är det en annan sak. 

Man behöver ju inte ta allt personligt.
Svar på tråden Ålderskillnad och ung förälder