Inlägg från: Anonym (Reality check) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Reality check)

Svartsjuk på partner och barn

Ok att du och pappans familj inte tycker om varandra men varför missunnar du ditt barn att ha en relation med dem? Vill du verkligen inte ditt barns bästa där, eller är de alkoholister eller på annat sätt olämpliga som sällskap? Om det är helt normala människor så är det efter föräldrarna de viktigaste personerna i ett barns liv. Du måste lära dig att sätta ditt barns bästa före dina egna känslor. Kanske fundera lite på varför du inte går så bra ihop med familjen och om det kan förändras. Du kommer att må riktigt dåligt för resten av livet om du inte lär dig hantera det här! Så ja, samtalsterapi är nog den absolut bästa idén här. Sök vård.

Och det där om att barnet kommer att älska dem mer, ursäkta men det är skitsnack. Tänk lite själv på ditt eget liv. Man kan faktiskt tycka om flera personer samtidigt, eller hur? Och man älskar någon pga hur de beter sig emot en, inte pga hur mycket tid man spenderar med dem. Så om din dotter kommer att älska dig eller inte beror helt på ditt eget beteende, och i det också hur du hanterar relationen till farföräldrarna.

• Anonym (Reality check)
    Räkmacka skrev 2023-08-12 17:03:52 följande:

Tack för svar. 

jag är så pass medveten om mina känslor och tankar stt jag vill ha hjälp, inte mer ångest. jag vet att jag känner ? fel?  och att mina tankar inte är på Riktigt.   

jag är så galen i mitt huvud nu så jag tänker vara helt helt knäppt. 

hans familj  är trors sig vara finare än andra och snackar hela tiden skit om alla och övriga familjemedlemmar. Vi blev ovänner när jag sa ifrån att det är så falskt att bjuda hem och titt som tätt och sen när dom går
    ifrån så snackas de bara skit.  Alla andra gör konstiga sker men dom gör allt bra och rätt ordning. Sen har svärmor sakta många rasistista saker. oxh jag vill inte att mitt barn ska göra såna saker. Jag är mörk och min man är vit. vi fick ett vitt barn. Jag är så rädd att hon ska ta efter deras tankar och börja hata mig när hon blir större. Ja, de är konstigt att jag tänker så men att dom får mer tid med henne gör att jag inte längre kommer kunna påverka vad hon ska få höra. 

Så kort sagt, de ÄR idioter. Jag skulle inte heller vilja att mitt barn hör sånt där, och jag är ändå vit. Min lösning (som också har rasister i släkten) är att prata med barnet när hon blir äldre, inpränta en god människosyn och fostra ett öppet sinne. Det kan du också göra.
Svar på tråden Svartsjuk på partner och barn