Arbetstidsregler för tjänstemän, vad gäller
Arbetstidslagar gäller tjänstemän och chefer också
En del har förhandlat bort rätten till övertidsersättning vilket till och från leder till att arbetstid inte registreras.
Arbetstidslagar gäller tjänstemän och chefer också
En del har förhandlat bort rätten till övertidsersättning vilket till och från leder till att arbetstid inte registreras.
Kan bara citera ibland. Skumt.
Men iaf, till chef
Nej men precis, han tycker ju att han är oumbärlig så han jobbar ju gärna såhär verkar det som.
Hela hans privatliv är borta.
Ja, han är nog inte med i facket alls.men kanske företagets fack ändå är intresserade att höra hur det går till där. Tack för tipset!
Jag vet inte? Jag trodde alla chefer räknades som tjänstemän? Är nog lite dåligt insatt i den världen.
Jag tror inte att detta beror på att han förhandlat bort alla regler utan mer att inga regler följs alls.
Tyvärr
Helt sjukt dock.
Efter 15 år i arbetslivet har jag äntligen en arbetsform som passar mig, där jag kan passa ihop jobbet (jag jobbar alltid bäst när jag får jobba extremt intensivt eftersom jag krasst sett är bra på att få mycket gjort på kort tid när jag fokuserar) och privatlivet (kan göra ärenden på dagen när allt är öppet och leka med mina barn och ge dem tid efter förskolan) och sen jobba lite på kvällen (när jag jobbar bra eftersom jag är tillfreds med dagen). Det är första gången i hela mitt yrkesliv jag har en balans slm passar mig och där jag inte är stressad med huvudvärk hur jag ska få ihop det.
Men då ska alltså HR kunna stänga detta för mig för ?arbetsmiljö?, istället kräva att jag jobbade mer vanliga tider, vilket gav längre dagar på förskolan för mina barn, mindre tid för mig med dem (eller gå ned i tid och få mindre pengar), göra att jag fick svårt med ärenden på dagen, (då jag bor på landet hinns de inte efter jobb) och sen ska jag då göra vad, sitta hemma och se Bonde söker fru på kvällen av rastlöshet?
Heja.
Vi har ju inga tider satta i sten så i avtalet när det kommer till förtroendetidens stycken, har läst det noga tycker jag. Tid registreras men det är ju bara arbetad tid, inte när på dagen.
Det jag skulle bli sjuk av, är ett tvång att återgå till att inte få styra min tid. När jag jobbat så har jag genomgående varit mer stressad och mått sämre och varit nära sjukskrivning inför varje sommarsemester. Som sagt, det här är första gången på 15 år jag mår bra på jobb och har en balans i livet.