Fäder som inte tar hand om sina barn 50% efter uppbrott bör kompensera mamman ekonomiskt
Ja, inte bara underhållsstöd utan också finansiell kompensation att hon tar hand om hans barn.
Att som kvinna få ihop livet som ensamstående i princip är extremt tufft. Själv fick jag byta jobb, flytta för att ens få ihop livet. Det hade aldrig hänt om jag inte hade barn eller pappan hade barnen varannan vecka istället för varannan helg. Han kan bo kvar, ha samma jobb och titel och tjäna pengar. Men inte jag. varför ska jag då inte kompenseras för att jag tar hans ansvar??
har sagt till honom att jag vill flytta till min hemort (3 timmar bort). Där har jag hjälp av mina föräldrar, billigare boende och jobb nära hemmet. Jag kan t.o.m. jobba heltid och få tiden att gå ihop med barnen. Men pappan vägrar.
När jag ber honom kompensera så säger han att han inte har något jävla försörjningsansvar för mig, bara barnen. Men det handlar ju inte om det! Jag hade LÄTT tjänat mer än honom (då jag har bra utbildning och erfarenhet) men jag KAN INTE ta dessa jobb då jag har ansvaret även för barnen!! Det är inte självvalt att dra nästan hela lasset själv. Men vad hade jag för val när han vägrade? det är min största sorg här i livet att barnens pappa väljer att träff sina barn så sällan. Det hade jag aldrig trott om honom för några år sedan..
vad har jag för rättigheter här? :( hade han inte haft mig hade han ju fått betala en barnflicka massa pengar för det -jobb- jag gör gratis åt honom (och missförstå mig inte nu, jag älskar mina barn över allt och VILL inte vara utan dem).