Fäder som inte tar hand om sina barn 50% efter uppbrott bör kompensera mamman ekonomiskt
Gäller det bara pappor eller gäller det mammor oxå?
Gäller det bara pappor eller gäller det mammor oxå?
Och hur gör man med mammor som har ensamvårdnad om barnen men inte tar hand om dem? Vem ska då kompenseras?
Fast det finns ju omvända situationer också där man skulle kunna se det som en enorm fördel att ha barnen på heltid jämfört med varannan vecka.
Det kan också betyda att man KAN flytta, ta ett bättre betalt jobb på annan ort etc. Eftersom man är helt ensam om att styra sitt livspussel och barnen inte har två adresser att pendla mellan och någon annan att ta hänsyn till.
Jag har precis hamnat i sitsen att bli ensam med våra barn. Jag tycker såklart jag gjort högsta vinsten, vem vill inte vara med sina barn heltid? Men samtidigt stör det mig. Jag gör alla hushållssysslor och alla skjutsningar och pappan kommer undan. Absolut är förlusten hans. Relationen till barnen är skadad för livet. Men man kan inte betala räkningar av kärlek. Tidigare när vi levde tillsammans hade vi städerska så i jämförelse har Jag ju ingen lön för att städa efter hans barn. Alla timmar jag lägger ner på barn, matlagning och städning som han istället kan lägga på jobb?