• Anonym (?2)

Kan inte existera

Anonym (För sjuk för att få leva) skrev 2023-08-10 12:09:52 följande:
    Nä men mannen har inte råd med hyran själv, det är räknat på två och nej vi har inte möjlighet att flytta och han har det jobb han har. han vill att jag söker jobb istället vilket jag är för sjuk för. Jag har sökt soc men fått avslag för att jag är gift. 
    Varför kan ni inte flytta? Boendet är uppenbart för dyrt för er nuvarande situation.
  • Anonym (?2)
    Anonym (För sjuk för att få leva) skrev 2023-08-10 13:14:38 följande:
    Fast jag måste kunna leva och det går inte att tvinga en människa att försörja en annan. Han försörjer sig och vårt gemensamma barn min dotter har flyttat till sin pojkvän för att ha råd att leva 
    Jaha, men varför är du då kvar i relationen med idioten? Han skiter ju uppenbarligen i dig.

Skilj dig och begär bodelning. Utan hemmaboende barn så går skilsmässan igenom utan betänketid. Kontakta soc och en kvinnojour,  han utsätter dig för ekonomisk misshandel.
  • Anonym (?2)
    Anonym (M) skrev 2023-08-11 02:00:16 följande:

Har TS AB då eller? Eller hur blir det annars skillnad på att plocka ut lön och plocka ut ?en del hon fått in i företaget?. ? Menar du typ aktieutdelning eller hur plockar hon ut det?

Jag kanske har fel men har man EF så har man inte lön, utan gör alltid uttag. Men visst, TS kallar det för lön, så det kanske är AB hon har.

Men den här diskussionen känns ganska meningslös utan att TS svarar på det jag frågade, ska vi två diskutera det så blir det ju bara spekulationer och gissningar.

Utdelning är inte SGI-grundande så det kan vara så hon gjort istället för att ta ut lön. Det blir mycket lägre skatt att ta utdelning än att ta ut lön så många gör så, men om man ska våga sumpa sin SGI helt så bör man nog ha en ordentlig buffert. TS kanske återkopplar?

https://www.dorunner.se/blog/ska-jag-ta-ut-lon-eller-utdelning-fran-mitt-aktiebolag/ 

• Anonym (?2)
    Anonym (M) skrev 2023-08-12 12:18:46 följande:
    Jag vet att utdelning inte är SGI-grundande det var en undring från mig om det kanske är så den andre i tråden menar att TS kanske har gjort. Vi vet inte ens om TS har AB. Pratar man om att man har eget brukar man väl ofta mena EF kanske?
    Men TS borde ha haft möjlighet att ha en SGI.
    Har man eget bolag som enda inkomstkälla så borde man fixat så man har SGI ja, oavsett bolagsform. Sen vet jag inte om jag håller med om att uttrycket eget skulle vara enskild firma? Är i en bransch där många kör eget företag men då är det aktiebolag som gäller. Men det kanske är olika i olika branscher?
Svar på tråden Kan inte existera