• EFW

BIM September 2023

EJT skrev 2023-09-08 05:04:19 följande:

Nu kom mensen... Håller tummarna för er andra!

Så synd 😕 
  • EFW
    Syskonförsök skrev 2023-09-09 08:10:28 följande:

äntligen positivt ägglossningstest så uppdaterar listan med rätt bim! Tur maken kommer tillbaka från jobbresa i eftermiddag 🌟 denna stegring gick från att knappt vara ett streck igår till detta idag så verkligen snabb stegring! Första ägglossning utan några tillskott av olika former och ägglossning kommer ca cd21. 

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 - vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 - rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?
    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - hejsan91hejsan, 1a försöket, 2a barnet
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 -Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket

10/9 - sanlin90- 2a barnet, fördökr 2,5 år. 

11/9 - Tussilago4, 1: barnet, försökt 1 år
    13/9 - Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 - Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9 - Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    13/9 - Höst2023, 1:a barnet, 1:a försök
    14/9 - Sandtrollet, 4e barnet, 1:a försöket

15/9 - Embarazada, 3:e barnet, 15:e försöket
    16/9 - Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    16/9 - Ekis, 4:e barnet, 2 försöket
    17/9 - Barbrastreisand, 2a barnet, 12+ försöket
    20/9 - Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 - AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    21/9 - curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
    22/9 - Malmötjej, 1a barnet, 8e försöket (2a efter MF)
    24/9 - 1986, 3:e barnet, 2:a försöket

24/9 - syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF

26-27/9 - EFW, 4:e barnet 3:e försöket
    27/9 Ailicececilia 1:a barnet 1:a försöket
    29/9 Oväntadedrömmen 2a barnet, 13e försöket
    30/9  MacBookPro, 1a barnet, 5e försöket

Oj vilken jäkla tur 😍 Spännande att det gick från noll till hundra, verkligen viktigt att man testar varje dag 😅

jag har ff inga äl flygningar, nya appen säger äl på måndag ? men jag tror nog mer på tisdag eller onsdag 😂 Vi får se är, ff förkyld och trots många timmar sömn så låg tempen lite högre än vad jag förväntade mig 😅

jag har faktiskt bestämt hem glidmedel som ska påminna om äl sekret, kan ju testa det så har spermierna iallafall nått att simma i 😂😂
  • EFW
    barnlängtan89 skrev 2023-09-10 07:48:11 följande:

Usch nu har tempen gått långsamt neråt i flera dagar, känns rätt kört att de skulle vara något. 😭😭 jag hade så höga förhoppningar när kurvan började så bra men antar att de kanske är bra att inte vara jättegravid när vi flyttar till nya huset så får fokusera på det istället. 

Ja men det låter som en bra plan, wiii så kul med nytt hus ju 😍 
  • EFW

Har ju precis börjat temps med appen flo 😊 Hon säger äl i dag men jag tror mer på i morgon eller onsdag 😂 Här är gårdagen äl test, ska bli spännande att se hur dagens blir då det ökat långsamt hittills 😅 Inga öl flygningar än denna månad heller men har fått molande värk i ena äggstocken iallafall 👏🏻👏🏻

• EFW

Stavningen är fantastisk så här på morgonen 😂 inte temps utan tempa och inte öl utan äl 🙈

• EFW
    Fruffe skrev 2023-09-14 07:48:11 följande:

Negativ test idag igen. Har lite känningar på att mensen är på gång så den dyker säkert upp snart. Ajja. då är det bara att ta nya tag. Hur går det för er andra? ❤️

Så tråkigt ❤️

Jag har precis fått min äl bekräftat av en temperatur höjnin, så nu är det bara att vänta och se 🤞 Har ju inga äl flygningar så testat med glidmedlet Pre-Seed de tre fertilaste dagarna denna månad 😊
  • EFW
    cutepenguin skrev 2023-09-19 14:04:12 följande:

ÄL+10 idag och trots mitt mående i helgen åkte jag iväg på konferens med jobbet. Ångrar det då jag precis fick prata med min chef och säga att jag mår dåligt (sa såklart inte symtomen till henne men är yr, halvt illamående och väldigt väldigt trött). Kom upp på rummet och kunde INTE låta bli att ta ett test.. och jag är gravid?! 😭 Är så glad. Hade ett MA i slutet av juni och detta var försök 3. Nu hoppas jag det går bra hela vägen denna gång!!

Ååå grattis! ❤️🍀
  • EFW
    Syskonförsök skrev 2023-09-20 07:20:58 följande:

Försök 16 medräknat ett missfall och äl+9 idag fick jag detta. Så glad så jag gråter ❤️❤️❤️
    //

Men åååå Ja! Grattis ❤️🍀
  • EFW

Grattis till er som fått pluss ❤️🍀

Själv är det Bim om 3-4 dagar och negativt på testa tidigt från testlagret i dag. 😬

• EFW
    Oväntadedrömmen skrev 2023-09-22 07:29:25 följande:

Äl+8 idag, tiden går långsamt.  Jag har ätit mina tabletter för pmsdn i över 2 veckor nu tror jag och hoppas på att det ska fortsätta kännas okej fram till eventuell mens 🙂

Här blir nog första testet imorgon, med babyplans tidiga test. Jag tycker de har varit bra och har hittills under dessa snart 11månaderna inte fått något spökstreck 🙂

Spännande nästan som jag då 😃 Brukar du testa äl+9? Håller tummarna för dig! 🍀🤞
  • EFW
    Syskonförsök skrev 2023-09-22 10:40:49 följande:

Alla är välkomna till juni tråden❤️ hoppas vi blir fler som plussar nu och anländer ❤️❤️❤️ håller tummarna för alla er som är kvar! Och annars för er andra i oktober ❤️

Vill ju gärna hänga med, men negativt i dag äl +9 men Hoppas hoppas att jag får anledning att komma med 😃🤞
  • EFW
    Oväntadedrömmen skrev 2023-09-24 10:23:46 följande:

Hur går det för er med bim i slutet av september? Några symtom?🙂

Här är det symtomlöst bim-5 , lite ont i nedre delen av magen bara, inte riktigt som mensvärk, mer att det känns "tomt", svårt att förklara känslan. Blev minus på testet idag. Men än är det ju inte kört. 

Med medicinen och pmdsen känns det ganska lovande. Hittills känns inte livet hopplöst i alla fall. 😁

Nej än är det inte kört 😃

Jag har mer pms än vanligt. Sugen på allt och ömma bröst. Ingen mensvärk som jag brukar ha, den försvann i går på äl +10. Minus på testa tidigt i går kväll. Har bim i morgon eller på tisdag 😊
  • EFW
    inezp skrev 2023-09-25 15:50:48 följande:

Hepp, där kom mensen..
    Samtidigt som jag fick reda på att min bästa vän är gravid. Fantastiskt glad för hennes skull men vi som vet vi vet hur det också kan kännas. 
    Vill därför passa på att påminna alla om att inte jämföra sig själv med andra och va snäll mot dig själv och din kropp Hjärta

Tack för påminnelsen och styrkekramar till dig! ❤️

• EFW
    Jo i solen skrev 2023-09-27 11:17:42 följande:

Hej! :)
    Jag har BIM idag den 27/9, äl var den 13/9 (positivt ältest den 12/9).

Tog gravtest som visade negativt varje dag på äl+8 till och med äl+12, sen tog testen slut (duktigt planerat).

Har även kört lite ältester som alla varit blanka, fram till idag då ältestet gav ett hyfsat starkt utslag.

Någon som fått utslag på ältest runt BIM och varit gravid? Eller som fått mens?

Jag försöker få en trea (har två tonåringar så det blir isf en riktig sladdis).

Hej, jag har också bim i dag, äl den 13. Kanske du ska köpa ett graverat så du får veta. Håller tummarna 🤞😊

• EFW
    Jo i solen skrev 2023-09-27 16:45:31 följande:
    Hej! Samma dagar, kul! Jag gjorde just så - och det var dessvärre helblankt. Oh well, bättre lycka nästa månad! Hur har det gått för dig? Har du testat?
    Japp har testat med tidiga tester +9 och +10 och i natt +13 😂 men inget pluss här inte 😬
    Så bara vänta på att tempen ska gå ner och att mensen ska komma. Men kommer säkert testa mer om hon inte dyker upp 😃 

Och antagligen läsa i trådar där man plussar långt efter bim 🙈😂
  • EFW
    Jo i solen skrev 2023-09-28 09:26:35 följande:

Min mens kom i morse så nya tag inför BIM oktober. :)

Synd ❤️ 
    Men vi ses säkert i oktober träden 😊
  • EFW

Nu kom lilla tanten, så hoppar över till oktober tråden. Kanske är jag sist kvar? 😅

• EFW
    Vinter01 skrev 2023-09-28 16:49:31 följande:
    tråkigt att höra :( hoppas det går vägen i oktober.
    jag har bim på lördag så förmodligen sist ut 😅. Men tokblankt på alla tester än så länge så man är inte hoppfull längre.
    vi ses säkert där!
    Ja lite trist, men jag har köpt en söt liten boddy och en filt i dag till det framtida barnet 🥰 Så känns mysigt ändå på nått vis. 
    Vi håller tummarna in i det sista 🤞Jag håller koll här hur det går 😃
  • EFW
    Vinter01 skrev 2023-09-30 08:40:02 följande:
    //Hej! Jag har testat varje dag i en vecka nu och ingen antydan till streck på testerna. Bim idag och nu tycker jag att där är något?? Eller är det spökstreck?!
    jag har tagit det på morgonurin och avläst inom tiden.
    Men Ååå grattis! ❤️🍀
  • EFW
    Vinter01 skrev 2023-10-01 21:26:31 följande:
    Tack snälla❤️ jag tog även ett cb digital senare för att bekräfta.
    Önskar dig all lycka nu🙏🏻
    Tack fina du! ❤️ Ja snart får jag också ett fint pluss 🤞
Svar på tråden BIM September 2023