Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM September 2023

Hur många dagar efter ägglossning är du? Och tempar du eller tar ägglossningstest?

Oväntadedrömmen skrev 2023-09-03 08:08:07 följande:

Bim+2, ingen mens I sikte. Eller ja, jag har haft mensvärk till och från sen bim.  
    Vad gör man nu? Bara väntar eller fortsätta köpa test och testa sig? Tog ett testa tidigt test igår som var negativt.

• Syskonförsök

Tycker det ser negativt ut ?

Sanlin90 skrev 2023-09-03 12:06:57 följande:
    Jag är förvirrad, är så galet trött och fick det här testet, osäker på om det ser grått ut!
  • Syskonförsök

Skulle tro det är ett torkstreck du ser. jag har fått tydligare än så på dem. Det ska vara rosa om det är positivt och dag 7 är stört på omöjligt att oavsett få ett positivt och jag skulle absolut tro du behöver mycket högre temp för att det ens ska vara en graviditet. 

Sanlin90 skrev 2023-09-03 12:22:47 följande:
    Det blev sämre kvalité än någonsin tyvärr men det syns helt klart något men vet knte om det är färgat eller inte :( 
    men OM det skulle va positivt kan man få en slö ökning efter implantationsdipp? Det känns inte möjligt
  • Syskonförsök

Jag brukar få exakt så runt de dagarna och vara illamående av och till som sköljer över en, börjar oftast runt äl+7 och kan vara till mensen kommer. Det har dock bara varit så när de inte varit något för mig. Tror de är en del av pms symtomen för mig. Brukar varje gång ändå hoppas de är en bebis och har till och med spytt någon gång av illamåendet. Undrar om en bara är känslig för alla hormon som är i kroppen då. Men de har inte varit så när jag varit gravid. 

Sanlin90 skrev 2023-09-03 17:42:34 följande:
    Uscha jag mår inget vidare idag visst, först så fruktansvärt trött, sen har det kommit 10sek vaga sköljar av illamående då och då, fick migrän förut och är lite känslig, mina bröst är knallblåa av ådror med.
    jag tror inte det är gravidsymtom för jag hade inga alls med dottern och är bara äl+7 så tror det är för tidigt
  • Syskonförsök

Jag hade väntat om du har bim först lördag. Försök vänta till tidigast äl+10 för mest rättvist resultat 

Horisonten skrev 2023-09-03 17:22:36 följande:

Överväger att ta digitalt testa tidigt test imorgon men vet inte. Har inga symptom. Haft lite lätt mensvärk/molnande värk idag av och till och stickningar/öm i bröst lätt idag. Enligt appen har jag bim på lördag. Är på cykeldag 23 idag. De 2 tidigare cyklarna har jag haft 25 och 27 dagar cyklar. Vet inte när eller om jag haft äl denna månaden inte kollat. 

Vågar man testa imorgon?? Tror ju inte de är något men bara kolla 

• Syskonförsök

Jag förstår helt,.. vi blev gravida först på försök 11 som blev ett missfall och nu är vi på försök 5 efter det? lider så med varje försök för det tar sådan tid och ångest om de tar 11 försök denna gång med och därmed ett halvår till? 

Bär skrev 2023-09-04 06:12:37 följande:

4 dagar kvar till BIM, negativt på 2 graviditetstest. 
    Tror det är kört denna månad. med. Molvärken har dessutom ändrat karaktär och är mer som mensvärk..

Hur står man ut med besvikelsen efter varje misslyckat försök? Det håller på att äta upp mig och jag känner mig typ stressad, för jag vill nu, nu, nu...

Bara att börja ladda för försök nummer 5 efter missfall.. 
    Men vi har hållit på så länge då vi började försöka i Januari.. Blev gravid i februari, hann vara gravid i 2,5 månad innan jag fick missfall i maj... 😔

• Syskonförsök

varför blir det frågetecken när jag gör tre punkter ?

Syskonförsök skrev 2023-09-04 08:04:35 följande:

Jag förstår helt,.. vi blev gravida först på försök 11 som blev ett missfall och nu är vi på försök 5 efter det? lider så med varje försök för det tar sådan tid och ångest om de tar 11 försök denna gång med och därmed ett halvår till? 

• Syskonförsök

Precis. För mig gick de på andra försöket med första barnet men tar nu tid. Så nej; det behöver inte vara något fel heller. Och har vi blivit gravida men fått missfall brukar de ta sig och gå hela vägen nästa gång. Det är ovanligt med flera missfall på raken ❤️

cutepenguin skrev 2023-09-04 08:18:07 följande:

Jag känner likadant och skrev ett liknande inlägg förra månaden. Jag har inte haft ÄL ännu denna månaden så hoppet lever fortfarande, men den där besvikelsen är hemsk och jag var otroligt nedstämd när jag fick mens nu i augusti. Förstår precis hur du menar med att det äter upp en.. Hade också ett missfall i slutet av juni (hade blivit gravid på försök 1) och nu har det *bara* gått två försök sen missfallet men jag är SÅ otålig och undrar varför det gick så lätt första gången 😅 

Vi får tänka att det KAN ta tid utan att någonting behöver vara fel eller konstigt. ❤️ Men ja, otålig är jag! 

• Syskonförsök

Det kan inte vara ägglossning nu Istället? Tänker med tempen. 

jag brukar ha migrän vid ägglossning

Sanlin90 skrev 2023-09-04 09:21:54 följande:

Tempen va låg idag med men tänkte efter jag har haft nattsvettningar så jag varit fuktig i huden och blöt i håret två dagar på raken nu och sparkat av mig täcket så jag legat och huttrat när jag vaknar för har öppet fönster och aircooler på så vet inte om det kan påverka den lägre temperaturen, jag har känt mig väldigt kall och haft svårt att bli varm efter iaf.

sambon säger att brösten är större och jag har migrän idag IGEN, orkar inte ha det mer nu, 3 dje gången på en vecka och andra dagen på rad :( lite typ som små vaga hugg i vänster sida av livmodern och otroligt trött, äl+7-8 idag. 

• Syskonförsök

Migrän kan komma av olika saker, jag får som sagt alltid det precis vid ägglossning och har förstått att det är väldigt vanligt vid hormonell migrän :)

Sanlin90 skrev 2023-09-04 11:03:58 följande:
    Vet knte den är fortfarande lite högre än annars och jag har typiskt pms hunör och sådär så svårt, läste att migränen kommer när östrogenet sjunker. 
Svar på tråden BIM September 2023