Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM September 2023

Hej! Skriver in mig :) Denna gång ska jag skippa alla extra tabletter jag ätit föregående månader och bara pröva naturligt. rädd att jag försökt göra för mycket som kanske får bakslag. 😅 min cykel är väldigt oregelbunden så uppdaterar efter positivt ägglossningstest.

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket? 

4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket

7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    20/9 Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    20/9 syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF
  • Syskonförsök

Håller helt med❤️ de är tyvärr inte så mycket att göra mer än hoppas på nästa ägglossning. Vi har 15 försök i bagaget nu och ska försöka 16e (räknar med ett missfall  då fem månader sedan)? de är så jobbigt när det tar sådan tid. Första ungen gick på försök två så var inte beredd på detta. Nu har jag till och med bytt jobb för det förra var så stressigt, allt planeras för att bli gravid just nu så ja de upptar mycket i huvudet!

Anonym (Anonym) skrev 2023-08-27 08:45:46 följande:

Hur gör ni andra när det inte tar sig? Jag är så extremt ledsen och det enda jag tänker på just nu är att bli gravid.. Är verkligen stressad över det. Behöver nog egentligen mest skriva av mig, tycker detta är så jobbigt.

• Syskonförsök

det är mycket starkare än igår tycker jag så ser jättebra ut. grattis!

Anonym (Hoppas) skrev 2023-08-29 06:23:42 följande:

Tog ett nytt test nu. Tycker inte att det ser starkare ut än igår, men jag ser ett streck nu också. Jag hoppas verkligen inte att det är en kemisk graviditet den här gången också, jag hade det förra månaden och då blev testen bara jättesvaga och sedan negativa.

äl+12 idag så det är fortfarande tidigt. Ser ni någon stegring från igår? var era test starkare än såhär på äl+12?

• Syskonförsök

Grattis!! :)

Lele88 skrev 2023-08-29 06:42:56 följande:
    Det gick inte att hålla sig till helgen.. anade en skugga även idag, så chansade med ett digitalt🥺 Bim- 3 eller 4 idag. (Äl+11 eller 10)
    Nu hoppas man ju bara såå på att detta vill hålla i sig denna gången 🙏🏻
  • Syskonförsök

Vill bara inflika att jag hade fertila flytningar förra gången innan bim men det var inget! Så behöver visst inte betyda något alls! 

Lele88 skrev 2023-08-31 08:34:08 följande:
    EFW: Åh vad typiskt.. nya tag om ett par veckor igen💕🙏🏻

Bär: Ibland kanske det bästa är att inte ha så mycket förväntningar, tillslut får man ju skydda sig mot all besvikelse som kommer med förväntningar💕 Vilken cykeldag är det på måndag? 😊

EJT: Hmm skumt.. någonstans på familjeliv läste jag att fertilt sekret innan bim kunde vara ett positivt tecken men vet inte om det stämmer.. men skönt att du ska få hjälp att kolla upp allt iaf. Ska du våga dig på ett test ändå eller kommer du avvakta?😊
  • Syskonförsök

Det är de månader jag inte känt något alls som jag varit grsvid 🥰

Horisonten skrev 2023-09-02 12:19:23 följande:
    Det är sant. Äter ju ändå och sover hyfsat. Sover kanske orolig men mycket eller är väldigt trött hela tiden. Men bara och vänta och se. Som sagt känner ingenting så tror inte alls på någon graviditet  Förra månaden tyckte jag att jag hade massa symptom ju men känner inget som jag kan härleda till de denna gången 
  • Syskonförsök

Håller tummarna ❤️ tyckte det såg ut på din graf som ägglossning varit så hoppas och tror tempen stiger imorgon igen. 

Sanlin90 skrev 2023-09-02 21:26:07 följande:
    ja, det känns så konstigt att ha haft högre temp i 5 dagar sen bara dippar den den 6te men hoppas den går upp igen imorgon och det verkligen varit!
  • Syskonförsök

Äl test visar ju innan ägglossning och temp efter ägglossning varit så det är en dum idé om inte paret i fråga alltid har sex varannan dag eller så! annars missar en ofta ägglossning.

barnlängtan89 skrev 2023-09-03 06:54:58 följande:

Bim +4 idag och jag känner mig illamående och känslosam. 😅 kanske liiiite tidigt för symptom tycker jag. 🤪 

håller tummarna att din temp gick upp idag Sanlin90. 🤞

och ni som har problem med äl-testerna, skulle skippa dem och ha koll tex med tempning istället, upplever det som mindre stressande. ❤️

• Syskonförsök

Ja jag skulle tyvärr inte hoppas för mycket med den temperaturen :( dag 7-8 brukar progesteronet vara som högst och därför bör du ha högst temperatur ca de dagarna. Det är ju också oftast runt dag 5-8 efter ägglossning en kan se en implationsdipp men då ska det vara en dag lägre temp och inte flera dagar. 
    Jag har också haft vissa cykler med sämre temperatur och direkt tänkt att de inte blir något, 

DOCK ska sägas att det absolut finns de med knasiga kurvor som ändå är gravida och du har kanske ingen graf med ägglossning så du vet hur dina brukar se ut?
    vi får vänta och se ❤️ när jag ätit c vitamin efter ägglossning men inte innan har det ökat temperaturen eftersom det naturligt kan öka progesteron. Vissa kör ju progesteronkräm också men de är väl framför allt om lutealfasen är kort Men det går ju prova det med om du är vågad ;) Jag själv har provat så mycket alla cykler som inte hjälpt så har faktiskt slutat med allt nu ifall det stjälper mer än hjälper. 

håller tummarna att de ändå blir något ❤️❤️❤️

Sanlin90 skrev 2023-09-03 08:56:43 följande:
    //

Barnlängtan89 och syskonförsök, den gick upp minimalt idag men ändå upp, jag kanske har väldigt dåligt progesteron?
  • Syskonförsök

För mig hade det inte fungerat alls då jag har ägglossning mellan dag 13-28 typ😂 men absolut om ägglossning brukar vara samma.

barnlängtan89 skrev 2023-09-03 09:19:50 följande:
    Jo absolut men de flesta temp appar prickar ju in en ungefär fertilperiod ändå, och menar mer om man har svårt att få positiva tester och de stressar kan tempning ge kontroll på ett mindre stressande sätt. :) Men det är bara min upplevelse av det. 
Svar på tråden BIM September 2023