• EJT

BIM September 2023

Anonym (Temp) skrev 2023-08-27 22:12:01 följande:
    Testet är inte helt positivt, men väldigt starkt. Beroende på hur lång peak man har så kan ju det där mycket väl vara så nära ett positivt test man kommer, för det är ju lätt att missa den absoluta toppen.
    Tack! Det kan vara så att det inte är helt positivt som du säger. Jag tror dock att bilden är något missvisande för resultatet på den näst nedersta är ju gammalt när bilden togs, när det var nytt tyckte jag strecken var exakt lika starka (har aldrig fått ett sånt tydligt positivt test innan, trots ÄL, jag brukar bara lyckas se stegring med starka linjer men ej lika starka som kobtrollstrecket - och ändå brukar det digitala testet ge utslag om jag tar ett så!) 

Jag har haft djävulsk (!) mensvärk sen igår em och framförallt kväll. Vaknade även i natt av mensvärken. Så nu verkar ÄL vara på gång i alla fall, känner mig inte så osäker! Bara hoppas att tempen stiger nu och bibehålls. Har lite lätt mensvärk/ömhet i magen kvar nu på morgonen här, och tempen har dippat, så sannolikt ÄL idag... 

Nu fick vi till sex igår kväll, och kommer nog inte hinna här på morgonen innan förskola etc (tyvärr), men kanske får bli ett ligg till ikväll fast ägget säkert redan släppt då.
  • EJT

Suck :( Borde fått temphöjning imorse om det positiva ÄL-testet och efterföljande menssmärtor betytt ägglossning. 

Men som förut lite tveksam temphöjning, eller framförallt att jag hade 0,1-0,2 högre temp än vanligt torsdag-söndag förra veckan, sen dippade tempen igår och nu har den bara gått upp strax strax över vad den låg på torsdag-söndag. Dottern var sjuk förra veckan och jag kände mig lite småhångig med snor tex också, så jag funderar på om den högre tempen torsd-sönd berodde på att mitt immunförsvar var lite igång och försökte bekämpa ngt virus? Griper efter halmstrån och jag vet inte om den förklaringen kan fungera men hoppas kan man alltid... Men jag hade ju också mellanblödningar i början på förra veckan så kan också vara de som påverkat nåt :( Åh så jag bara hoppas att jag haft ägglossning nu och att tempen fortsätter stiga.

Visar två grafer, de är också tagna med två olika termometrar. Den första ser positiv ut jag vet, för där är höjningen lite högre men jag litar nog lite mer på termometern som jag använder i nedre grafen. 

• EJT
    Lele88 skrev 2023-08-29 06:42:56 följande:
    Det gick inte att hålla sig till helgen.. anade en skugga även idag, så chansade med ett digitalt🥺 Bim- 3 eller 4 idag. (Äl+11 eller 10)
    Nu hoppas man ju bara såå på att detta vill hålla i sig denna gången 🙏🏻
    Åh stort grattis! Då var det en nidblödning! Fantastiskt 🥰
  • EJT

Jag känner mig också uppgiven :( 

Nu har jag plötsligt fått jättemycket fertilt sekret idag, mest hittills i cykeln? Fast både ägglossningstest och temphöjning indikerar att ägglossning skett. Ägglossning ska ha varit i söndags/måndags liksom. 

Svårt att bli gravid när man har kajko menscykel :( Tur att jag har bokat besök hos privat gynekolog om ett par veckor. 

• EJT
    EFW skrev 2023-08-31 18:14:49 följande:

Ja nya tag och har beställt lite nya vitaminer, vill ju föröka få till fertilt sekret som gått och gömt sig de senaste året 😂 Tänkte också börja tempa men är tyvärr inte hemma för ens i morgon, men får börjar då. 

Men fråga till er som tempar, kör ni med öl tester också eller bara sekret och temphöjnin? Vilken app är bäst om man vill slippa betala? 

Jag kör både fertilt sekret, temp och ÄL-test. Tycker att de fyller olika syften och gör bedömning kring ÄL mer säker när de vägs samman. 

Jag brukar börja testa med ÄL-test samma dag som jag får minsta tendens till fertilt sekret, när jag har positivt ÄL-test får jag tydligare hum om exakt när ägget ska släppa och planerar då sexandet efter det. Tempen används ju för att bekräfta i efterhand, så det använder jag mer för att säkerställa att ÄL verkligen skett i enlighet med fertilt sekret och ÄL-test 😁
  • EJT
    Sanlin90 skrev 2023-09-02 15:42:27 följande:
    //

Blir så osäker på om jag har haft ägglossning nu när tempen sjönk idag, känner mig jätteledsen.
    slutade med inositolen för 2 dagar sedan då jag trodde jag hft ägglossning?
    Jag beklagar. Känner så väl igen känslan, man blir så ledsen att inte ens "första steget" med ägglossningen tar sig...
  • EJT

Sahlin90 - Även min temperatur dök idag på dag ÄL+6. Så trist. Förra månaden bara ökade och ökade den innan mensen kom (som också var lite sen, så misstänker kemisk graviditet). Det är så trist när tempen dyker, ingen kvalitativ ägglossning då tänker jag utan progesteronet ligger väl för lågt helt enkelt 😔

• EJT
    Sanlin90 skrev 2023-09-05 12:29:20 följande:

Någon mer runt äl+9? Har ni några symtom?
    jag surade just ihop på min sambo och så känns det ?molande dragande? åt sidorna nere i magen och jag är så jätte trött!

Jag är på ÄL+8 men har faktiskt inga särskilda symtom, varken på graviditet eller stundande mens (jag har kort lutealfas och borde få mens imorgon). Jag har lite hormonell acne bara som blossat upp, som det ibland brukar inför mens...
  • EJT
    Fruffe skrev 2023-09-05 18:13:48 följande:

Fick äntligen positivt på ägglossningstest imorse!!! Så glad för det. vi fick till o ligga i söndags och idag. Men imorgon drar mannen på jobbresa (så typsikt) så får hoppas att det räcker. ❤️ kanske kan få till något imorgonbitti men svårt med dottern och förskolan är såklart stängd just imorgon. Vad är oddsen liksom? Ajja. Det blir som det blir. håller tummarna för alla! nu börjar den eviga väntan till bim 🙈

Vid bebisverkstad om vi har behövt få till sex på morgonen, brukar vi skicka dottern snabbt till tvn ????
  • EJT
    Sanlin90 skrev 2023-09-05 16:04:12 följande:

EJT det va det ?syntomet? jag hade med dottern att jag inte kände något så därför tror jag det är kört nu, jag har en hel del pms. 

Jag tänker att det nog kan skilja sig gång till gång hur gravidsymtomen känns! Ibland massa symtom, ibland inga. Jag misstänker ju att jag hade en kemisk graviditet förra månaden (hann dock inte testa) och då hade jag iof exakt samma symtom som när jag var gravid förra gången, men jag vet ju inte om det var så förstås.
  • EJT
    Sanlin90 skrev 2023-09-05 19:14:39 följande:
    Ja jag sitter ju här och hoppas att det betyder något! Jag fick just den märkligaste flytningen jag haft så hoppas ju nu det betyder något med, känns som man kan hitta hopp i allt..
    Ja, hög igenkänning på det. Man tolkar in saker i allt verkligen, åt alla olika håll 😎 Och åtminstone jag analyserar alla tidigare cykler hur jag skattat mitt mående då och försöker hitta någon avvikelse i hur det är nu. Haha, man är lite knäpp ☺️
  • EJT

Urk, nu fick jag massa ångest!

Jag onanerade nu under kvällen och efter orgasm fick jag ont i magen. Ungefär som mensvärk. Jag brukar aldrig få det, men har fått det en gång förut och det är när jag var gravid med dottern. Då onanerade jag, men senare, omkring vecka 6. Då fick jag även en liten blödning efter orgasmen.

Nu är jag ju bara på ÄL+9 så jag tänkte att nä, det här var väl bara en slump att jag fick ont i magen efter orgasm nu. Men så gick jag på toa nu och ut har det kommit en blodblandade flytning 😔 Nu känns det som att jag typ orsakat ett litet missfall eller nåt? Fattar ingenting. Eller så satte orgasmen igång mens som ändå är på väg (ska komma här idag eller imorgon), men har inte haft några andra typiska tecken på mens som mensvärk, bäckensmärta osv. 

Någon med erfarenhet av ont i livmodern efter orgasm eller blödning efter orgasm? Både under graviditet eller inte? 

Man tolkar verkligen in allt i detta läge...

• EJT
    Macbookpro skrev 2023-09-06 20:51:12 följande:

Kan omöjligt tänka mig att de hänger ihop utan tänker att man, precis som du säger, är extremt uppmärksam I detta läge och känner ?lite extra?.

Nä, jag antar det, undrar bara vad blödningen efter orgasm betydde. Det har inte kommit nåt mer nu men det kanske bara var mensen som trycktes ut lite för tidigt i och med orgasm. Så den dyker väl upp här i natt eller imorgon.
  • EJT

Tack för stöttning hörni efter min noja om blödning efter orgasm! 

Nu sjönk tempen ner till basline imorse så visst är det så att det är mensen som är på G. Den kommer sannolikt under dagen. Vi ses i oktobertråden, suck! Innan dess kommer jag dock ha varit hos privat gynekolog och så får vi se om jag kan få hjälp med min korta lutealfas. 

Svar på tråden BIM September 2023