• EJT

BIM September 2023

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket

1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker 
    3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket 
    4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket 

Hoppar också in i tråden ☺️
  • EJT
    Riode skrev 2023-08-18 22:21:44 följande:
    Hade verkligen ingen aning! Det första som dykt upp jag läst är att att det skulle vara positivt för fertilitet för alla, bara ännu bättre för de med oregelbunden cykel/PCOS osv..

Tack för lyckönskan iallafall men har verkligen aldrig känt såhär i kroppen sen jag slutade med hormonella preventivmedel liksom, det är helt dött med alla tecken. Hoppas verkligen det här löser sig tills nästa cykel, tog inte ens så stora mängder 😫
     Är du alltså bara på din andra cykel sedan du slutade med hormonella preventivmedel? (Såg att du är på andra försöket med första barnet). 

Om det är så, sitt lite lugnt i båten tycker jag! Mixtra inte med naturläkemedel etc. Kroppen har ju, om det är så tätt inpå, inte ens hunnit återhämta sig från tiden med hormonella preventivmedel tänker jag? 

Så jag skulle personligen låta bli varenda huskur innan kroppen fått ställa om. Jag vet inte heller hur länge du stått på preventivmedel - men kroppen förändras ju och även ens fertila tecken. Lär känna din kropp nu, och låt det ta ett tag! Det är ditt första barn och bland dina första försök, förstör inte din naturliga menscykel med saker du inte har koll på påverkar kroppen. Låt din kropp sköta sig och våga lita på den tänker jag ☺️ Det tar ofta flera månader och uppemot ett år att bli gravid för personer helt utan några fertilitetsproblem. 

Ang fertilt sekret, kollar du bara i trosorna/när du torkar dig eller för du upp fingrar och "tar ut" lite sekret från tappen? En sak som förändrats för mig senaste åren är att jag tidigare kunde kolla sekret enbart genom att kolla papper, men nu måste jag fiska fram det för att kunna göra min analys bättre. Så det är ett tips!

Jag missade mitt fertila sekret först för jag trodde kroppen skulle bete sig precis som för x antal år sen... 

www.readytogroove.com/the-cycle/appendix-e-visualizing-cervical-fluid-changes Denna är jättebra tycker jag om du inte sett den!
  • EJT

För mig verkar det kanske vankas ägglossning. Inte positivt på något test ännu, men fertilt sekret sen igår och jag brukar bara ha det en 3 dagars max när jag går på munkpeppar. Dvs ganska kort fertil period. Så jag tror på kanske positivt äl-test idag eller imorgon och så ägglossning här kommande dagarna då. Hoppas det blir så! Lite skadad sen ägglossningen uteblev förrförra cykeln. 

• EJT
    Riode skrev 2023-08-19 11:46:19 följande:
    Nej, har varit utan preventivmedel några år nu så menade att jag inte känt mig så "torr" och utan känningar av ägglossning sedan dess alltså. Jag känner min kropp. Förhoppningsvis är det tillbaka nästa cykel och jag inte förstört något. 
    Ah, då förstår jag! Jag hade ju utebliven ägglossning förra cykeln (men har också väldigt oregelbunden cykel och diverse andra symtom som tyder på hormonella problem), men när jag läste på om det verkade det som naturligt och vanligt förekommande i alla menscyklar så jag skulle inte dra för stora växlar för ett tillfälle! Håller också tummarna att allt är som vanligt nästa cykel ☺️
  • EJT

Jag har ju också väldigt oregelbunden cykel och nu tycker jag ägglossning verkar utebli denna månad igen, precis som i juli 😔 Suck! 

Men alltså, det svåraste är att jag tycker sperma påverkar mina flytningar typ 2 dagar efter sex:andet. Det blir exakt som äggviteflytningar. Så jag inbillar mig alltid att jag har fertilt sekret, men sen om det dröjer mer än 2 dagar mellan sexandet så inser jag att nehe, det var sperma igen. 

Hur är detta för er? ????

• EJT
    Anonym (Temp) skrev 2023-08-25 21:12:28 följande:
    Flytningar kan du plocka upp från toapappret och dra ut mellan fingrarna. Sperma kan du inte göra det med 🙂
    Jodå, sperma påverkar flytningarna för mig och ger mig exakt sådana trådiga, geleaktiga, vattniga flytningar i upp till 2 dygn efter sex. Det är väldigt vanligt att det gör det, förstår jag när jag googlar. Så det är kanske inte ren sperma, men att sperman reagerar på sekretet och bildar dessa flytningar som ser ut som fertila flytningar utan att det är det...
  • EJT
    Lele88 skrev 2023-08-26 10:31:33 följande:
    Har inte funderat på att det kan bli så. Men kanske är bättre för dig att tempa eller ta Äl-test om det skulle vara mindre stressigt. Än att försöka analysera sekret? Eller kör på med varannan dag och köra helt kravfritt. Hoppas på det bästa för dig och att du får ägglossning snart 🤗
    Ja, jag använder alla tekniker för att hålla koll på ägglossning. Det går åt så fasligt mycket ÄL-test bara när ÄL kan komma allt ifrån dag 12 till 29 i cykeln. Och vi har nog varken ork eller tid att sexa så regelbundet som varannan dag hela månaden 😄 Vanligtvis brukar jag kunna invänta ÄL-sekret och börja ta ÄL-test efter det, men det störiga är ju då att man har ju sex lite nu och då (dvs inte bara efter fertilt sekret) även av andra anledningar än att få barn, och då blir det plötsligt svårt att veta om det är "spermasekret" eller fertilt sekret som dykt upp. 

Finns inte så mycket att göra mer än att beklaga mig 😅
  • EJT

Äntligen en liten stegring! Får se om det blir starkare imorgon eller om detta är toppen. 
  • EJT
    Lele88 skrev 2023-08-26 10:36:42 följande:

Fick igår på Äl +7 lite beige/rosa på pappret vid ett toalettbesök. Idag var det istället lite brunt när jag torkade mig en gång. Haft lite svag molvärk små korta stunder. Nu hoppas jag ju på nidis, men har aldrig haft det innan. Eller kan mensen komma tidigare om kroppen misslyckats att släppa ett ägg? Bim borde inte vara förrän fredag eller lördag om jag går på Äl-test.

Tror definitivt på en nidblödning (om du inte brukar ha spottings annars)! I rätt tid och låter precis som när jag fick nidblödning med dottern.
  • EJT

Lite konfunderad.  Jag tycker mig ha fått positivt på dessa ägglossningstest, men får inte positivt på digitalt test? Dock när detta test var som allra tydligast positivt (imorse) så felade det digitala testet och jag hade redan tömt ut kisset så jag kunde inte ta ett nytt. Så kanske missade jag bara den absoluta toppen med det digitala testet? Jag räknar nog detta näst längst ner (från imorse) som positivt ändå. 

Jag har också haft världens molvärk hela dagen, så antar att det är ett gott tecken att ÄL kanske är på G...

Svar på tråden BIM September 2023