Inlägg från: Guldnovan |Visa alla inlägg
  • Guldnovan

BMI 35,7

Hejsan och hejja dig 👍
    Jag är lika tung men 163 kort. Har en ond stortåled och tränar därför med stakmaskin, crosstrainer, roddmaskin och träningscykel för att slippa smärta. Måste ju kunna gå på jobbet.  Tänkte att det kunde passa dig som har hälsporre. Jag körde 100 min på de maskinerna i går utan problem. 
    I övrigt varierar jag med måltidsersättning och vanlig mat. 

• Guldnovan
    sitter skrev 2023-08-10 12:42:44 följande:
    Å, vad bra att det funkar bra för dig! Dessvärre är det min axel som gått sönder så jag kan inte göra några övningar som involverar högerarmen.
    Hoppas det går fortsatt bra för dig och att du når ditt mål (om du har något). 
    Ok. Se då till att fixa axeln. Min var också trasig så nu har jag en helprotes. Under tiden kan du träna på en motionscykel, då slipper du belasta fot och axel. 

Jo målet är -25 kg. 
  • Guldnovan
    Guldnovan skrev 2023-08-10 18:14:29 följande:
    Ok. Se då till att fixa axeln. Min var också trasig så nu har jag en helprotes. Under tiden kan du träna på en motionscykel, då slipper du belasta fot och axel. 

Jo målet är -25 kg. 
    Sen finns det hundratals övningar du kan göra utan att belasta axel och fot. Att träna styrka behöver vi också, inte bara kondition. 
    Ta hjälp av en PT för inspiration/uppstart; en eller flera gånger. 
  • Guldnovan
    sitter skrev 2023-10-01 19:32:58 följande:

I morgon har det gått sju veckor, och det rullar på. Vägde 89,6 kg i måndags efter en liten viktökning på 2 hg sedan veckan innan. Så nu hoppas jag på ett rejält tapp i morgon! 6,4 kg på sex veckor är väl annars rätt ok. Jag äter ju inte strikt lchf utan unnar mig alla slags grönsaker och rotsaker (förutom potatis). Ibland äter jag panerat kött och idag var jag på fest där det bjöds på lasagne. Alltså åt jag lasagne. Så ingen strikt lchf, men så länge jag kämpar på mot målet så får det vara bra så. 

Hoppas ni alla där ute har det bara bra, och att ni orkar kämpa med det ni har framför er! Glad

6 kg på 6 v är väldigt bra! 🌷
  • Guldnovan
    Guldnovan skrev 2023-10-01 20:06:12 följande:
    6 kg på 6 v är väldigt bra! 🌷
    7 var det tydligen men det är ff bra gjort! 
Svar på tråden BMI 35,7