• yny

Lever bebis i magen?

Måste bara säga att jag förstår dig verkligen till 100%! Jag kände EXAKT samma oro som du gör inför mitt RUL, är gravid med första barnet. Jag hade också gjort ett ultraljud i v13 där allt var normalt, och jag visste ju att risken minskar drastiskt efter det men ÄNDÅ var jag LIVrädd att bebisen skulle vara död?! Hade inte heller känt några rörelser innan. Sen kände jag första rörelserna ca 5 dagar innan RUL, blev jag lugnare ändå? Näää... Inbillningar om att det var något annat jag känt, och i början kan det ju dröja länge mellan rörelserna så då var jag ändå övertygad om att bebisen inte levde när det gått ett tag mellan att jag känt något. 

Men sen var allt helt normalt på ultraljudet! Och nu känner jag starka rörelser varje dag (v21 nu) så oron har släppt lite om just att bebisen skulle vara död åtminstone... Sen oroar man sig ändå för ALLT annat. 

Tror att oron hör till att vara gravid och sen bli mamma. Och jag vet hur lätt det är att den där oron tar över, och det finns nog inget någon här kan säga som gör att du slutar oroa dig. När det kändes för jobbigt för mig försökte jag intala mig att i de allra flesta fall så går det ju bra - allt är normalt på RUL och det föds en frisk bebis. Och försöka på något sätt hålla oron i schack för det är ju hemskt att vara så orolig hela tiden. Men jag förstår verkligen. Så jag vet att det är jättejobbigt, men vi är iaf fler som känner/har känt exakt som du och det är nog 100% normalt 💕

Svar på tråden Lever bebis i magen?