Anonym (L) skrev 2023-11-14 10:46:49 följande:
Tja, utseende är ju ändå en hyfsat viktig faktor när det kommer till fysisk attraktion och är man inte fysiskt attraherad av sin sexpartner så blir ju sexet ganska meningslöst. I utseende ingår ju bl.a. klädstil. Vill andra män bära stringtrosor så är det inget som angår mig, men om min man skulle komma in i sovrummet iklädd endast stringtrosor och tro att jag skulle bli sugen, så skulle han bli djupt besviken. Man väljer inte vad man tänder, eller inte tänder, på.
Jag tänker ändå att det inte är naturgivet att kvinna och string = attraktivt, medan män och string = oattraktivt. Finns inget som säger att string öht är attraktivt för den delen. Det är nåt vi lärt oss från början från porrindustrin, sen har det normaliserats till att omfatta var och varannan tjej. Liksom en massa andra attiraljer som anses göra tjejer attraktiva men inte killar. Handlar om könsroller och vana. Det hade lika gärna kunnat vara tvärtom, att män i string ansågs manliga. Men nu är många indoktrinerade i att "en riktig man" inte har string eller annat som numera förknippas med kvinnor. Men saken är att dessa saker som förknippas med kvinnor är inlärda. Förr gick vi alla i djurhudar, liksom. Nu ska kvinnor se ut som i porren i allt högre grad. Men det är inget som är av naturen bestämt, utan av oss bestämt.