• nernu

Kläder till förskola

HejsanJenny skrev 2023-08-07 09:11:06 följande:

När min dotter började förskola i ungefär samma ålder så hade hon skaloverall och det funkade toppen. När det blev lite kallar så körde vi flera lager undertill och sedan en fodrad vinteroverall när det blev vinter. Fördelen med vindfleece från ett lite dyrare märke är ju att andrahandsvärdet är bra och man kan sälja vidare sedan. Men kolla alltid blocket, marketplace osv innan du köper nytt! En ny vindfleece för 900 kr  från PoP är ju helt galet. Kan tipsa om Kuling som är något billigare men lika fina kvalitet. 🙂

900? De kostar 700 och sånt köper man ju när det är 20% eller rea. De funkar dessutom oftast att hoppa över varannan storlek. Så dyrt är det inte. 

• nernu
    TheSwedishKiwi skrev 2023-08-07 22:37:10 följande:

Tack för alla tips. Jag hade på känn att overall skulle vara bättre när de är så små, men eftersom tvådelat säljs även i så små storlekar tänkte jag att det kunde vara värt att kolla så jag inte missat något.

Jag har varit inne och tittat på Facebook marketplace, och wow, man kan verkligen fynda där om man har tur. Hittade en vinteroverall från Kuling för 100kr och såg att samma sort kostade 699kr om man skulle köpa den ny. Den hade några små fläckar, men i övrigt typ helt ny. Ska leta vidare där och se vad mer man kan hitta. Har sett att många verkar köpa PoP, men jag tycker deras priser är sjukt höga, så håller mig helst borta från dem.

Önskar att jag hade närmre till Ullared. Var där tidigare i år, men det är 6 timmars bilresa dit, haha.

Pop är väldigt bra kvalitet och det finns mycket på rea och begagnat så avfärda inte det. Bli medlem så du har koll på när det är rea. Du kan utan problem få en jättefin vinteroverall för halva priset och det är bra andrhandsvärde på pop.  Kax på kappahl har också fått bra betyg i tester. 

Det finns absolut fördelar med tvådelar och på vår förskola har nästan alla det. Det är enklare att dra ner bara byxorna vid toabesök/blöjbyte. Det är smidigt att kunna variera typ ha bara fleece och byxor eller bara skaljackan utan byxor. 

• nernu
    EmelieE1996 skrev 2023-08-08 14:13:39 följande:

Jag skulle ha satsat på skalkläder i bättre kvalitet för högre vattenpelare och bättre tejpade sömmar med tanke på att små barn leker mest på marken. 

Hade köpt skaloverall ist för byxa och jacka i den åldern då det är enkelt att röra sig i en overall och lättare att ta på, men jacka och byxa är bra om man vill använda plaggen var för sig ibland, ex bara ha skalbyxor med vindfleece en lite varmare höstdag.

Personligen tycker jag att ullunderställ är bättre än vindfleece

Jag har undrat över det där. Går barnet i underställ hela dagen inomhus då? Det finns väl inte tid att byta om helt varje gång de går in och ut?
Svar på tråden Kläder till förskola