Kläder till förskola
Min dotter börjar på förskolan om lite mer än en vecka och vi behöver köpa lite kläder och skalkläder och jag behöver lite råd. Hon är 13 månader och storlek 80, men snart 86.
Jag har sett att det finns både skaloverall och separata skalbyxor och jacka. Jag lutar mot overall, eftersom det känns onödigt med två delar istället för en. Finns det anledning till varför jacka/byxa är bättre än overall?
Man ska ju köpa vindfleece, räcker det med fleece från billigare märken som H&M till exempel, eller bör man investera i ?bättre? märken?
Har ni tips på var man kan köpa billigare förskolekläder (alltså vanliga leggings, tröjor, t-shirt, bodys osv.)?
När min dotter började förskola i ungefär samma ålder så hade hon skaloverall och det funkade toppen. När det blev lite kallar så körde vi flera lager undertill och sedan en fodrad vinteroverall när det blev vinter. Fördelen med vindfleece från ett lite dyrare märke är ju att andrahandsvärdet är bra och man kan sälja vidare sedan. Men kolla alltid blocket, marketplace osv innan du köper nytt! En ny vindfleece för 900 kr från PoP är ju helt galet. Kan tipsa om Kuling som är något billigare men lika fina kvalitet. 🙂