Inlägg från: lavendel96 |Visa alla inlägg
  • lavendel96

En början till att skaffa barn

Hej! 

Jag tog ut min spiral för några veckor sedan då vi har kommit fram till att vi vill ha barn inom 1-2 år. Vi skulle gärna vilja ha en större lägenhet först. Men i helgen tog vi några drinkar och sedan när vi myste så körde vi utan kondom och det kändes självklart och ingen sa något. 

Det kändes lite ?spännande? och nu vill jag köra utan igen. Men vi behöver ju en  större lägenhet innan vi kan skaffa barn. Är det värt risken att köra utan? För man har ju såklart tanken att det kan ta tid också och att man kan få missfall. Vi är 26 och 27. Hur tänker ni?

• Svar på tråden En början till att skaffa barn
  • lavendel96
    HejsanJenny skrev 2023-08-07 08:33:04 följande:

Hur litet/stort bort ni idag? Vi bodde i en tvåa (dock väldigt välplanerad) på 48 kvm tillsammans med vårt barn tills hon var två (plus en mellanstor hund). Min erfarenhet är att barn,
    speciellt när de är små, vill bara vara där en själv är och har inget behov av ett eget rum eller större ytor. Självklart ska man dock ha plats för saker som barnvagn, lekyta, eventuellt en egen spjällsäng om man inte samsover osv. Idag bor vi i en stor trea på 80 kvm och hon är fortfarande mest där vi är,
    dv hämtar leksaker från sitt rum och leker helst i vardagsrummet. 
    Ni har en spännande resa framför er, lycka till! 

Idag bor vi i en tvåa på 45 kvm så det är ju nästan som ni hade då. Vi ska gå på visning på en fyra på 80kvm nästa vecka har vi bestämt. 
    Tack! 
  • lavendel96
    Anonym (2an) skrev 2023-08-07 22:29:50 följande:

Hur stort bor ni nu?
    Vi har 1 barn och bor i en 2a.
    Iofs så har vi ett delbart vardagsrum. Vårt varn har sovrummet.
    Vi vill inte bo större. Dels för att vi klarar oss på denna yta. Sen detta med hyrorna och räntor om man nu vill köpa hus. Det är ohållbart.

Nu bor vi i en tvåa på 45kvm. Ja det är räntorna och hyran som har gjort att vi inte har velat flytta till större. Nu känns det bara som att vi vill flytta så att vi jan skaffa barn. Hur gammalt är ert barn? Går det bra att bo så? 
Svar på tråden En början till att skaffa barn