Inlägg från: Anonym (Hin håle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hin håle)

Hur hantera att vara ifrån sina barn?

Ts, jag känner att du nog behöver söka hjälp. 
    Dels hur du ska kunna hantera att vara ensam men även hur man uppfostrar barn. 

• Anonym (Hin håle)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-08-08 00:42:00 följande:

På vad sätt skulle det vara bra för barnen? Jag har som sagt fullt upp, mycket ansvar på jobbet, vänner, familj och projekt hemma. Hade jag haft mer tid skulle jag gärna träna mer.

Tror det jag tar med mig från denna tråden är mest att jag ska försöka dölja för barnen hur mycket jag saknar dom. Jag tror kanske att många som svarar här inte själva separerat och inte vet hur det känns att inte få bo med sina barn. 

Läs inläggen igen, hur kan det vara detta du tar med dig? 
    Ta hjälp och försök jobba med dina problem!!
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-08-08 15:20:54 följande:
    Det var hårda ord. Jag skulle dö för mina barn och lever för dom. upplever att jag finns för dom. Det är ju en enorm skillnad att leva med sina barn på heltid (utom nån enstaka dag när dom är på läger) och som för många oss som lever utan våra barn en eller flera dagar i veckan. Är det inte naturligt att det är en stor sorg man måste acceptera och hantera på bästa sätt? Är det egoistiskt?
    Ja det är egoistiskt på så sätt att dina barn tillslut kommer att känna en skyldighet och ett ansvar för sitt välmående.
    Som sagt, barnen är inte din snuttefilt och trygghet. Du ska vara deras trygghet, kan inte du som vuxen förstå det så är det illa. 
  • Anonym (Hin håle)

Sök hjälp för barnens skull, detta är inte sunt. 
    Låt barnen få landa i sig själva, få landa i att de bor på två ställen, få landa i att skapa en trygghet med sina respektive föräldrar på respektive vecka. 

Att ingen i er omgivning reagerar är inget annat än skamligt och häpnadsväckande!

Svar på tråden Hur hantera att vara ifrån sina barn?