Hur hantera att vara ifrån sina barn?
Anonym (Mamma) skrev 2023-08-06 09:56:14 följande:
Fylla tiden är inga problem. Men att hantera tankarna, känslorna, läntan, ovissheten, oron, saknaden?? Kanske framförallt efresom dom är stora nog att komma och gå som dom vill, så hoppas jag hela tiden att dom ska dyka upp. Vill hålla mih hemma om ifall dom vill komma hit. Du nämner bland annat oro - vad är du oroad för? Har de det inte bra hos pappan?
Det är givet att man saknar sina barn men några timmar? Det låter inte riktigt "rätt". Om man är borta ett par timmar på tex ett kalas, känner du likadant då eller är det när de är hos pappa?
Att ständigt hålla sig hemma "ifall de kommer" - det låter som när en tonårstjej är superförälskad och inte kan umgås med vänner, ifall pojkvännen dyker upp. Förlåt igen om du tycker jag låter elak, det är inte min mening, men kan du ungefär förstå hur jag menar?
Även familjer som lever i samma hushåll hela tiden upplever att barnen, ju äldre de blir, är borta mer, tränar, är med kompisar, sommarjobbar etc. Du behöver kunna hantera sånt oavsett hur ni bor.
Är du en person som är oroad och ängslig över även annat i livet? För i så fall är det nog det som är kärnan här och du kan behöva stöd idet.