• Anonym (E)

Hur hantera att vara ifrån sina barn?

Ett par timmar, en hel dag, låter lite överdrivet att inte klara av så kort tid faktiskt. När jag såg rubriken trodde jag ärligt att det handlade om vv-boende för barn eller att bo på annan ort.

Se till att aktivera dig när du inte har barnen.

• Anonym (E)

Och sluta vara så mesig när det gäller barnen! Våga säga ifrån, de kan inte få göra allt de vill när de vill, de kommer att bli fullständigt odrägliga både mot dig och omvärlden på det sättet. Var den vuxna nu, på alla sätt!

• Anonym (E)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-08-06 12:00:38 följande:

vv-boende skulle vara mardröm, och jag är ständigt orolig att pappan ska föreslå det. 

Jag aktiverar mig, men vill samtidigt inte åka iväg och handla eller så för jag vill vara hemma om ifall barnen kommer hem. 

Jag tror att det är just aktivering som är det stora problemet, att du måste se till att göra saker på egen hand och skaffa ett eget liv. Träffa kompisar, göra och uppleva saker utanför hemmet, hålla på med hobbies och annat. Ni har väl ändå mobiler ifall de skulle vilja komma hem? Inte svårare än så. Ska du sitta och vakta hemmet OM de skulle dyka upp....? I hur många år då...? Du förstår väl att det inte är normalt?
  • Anonym (E)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-08-06 12:34:33 följande:
    Är det inte naturligt att man vill passa på att vara med sina barn när dom väl är hemma när dom inte bor här på heltid? Inte dammsuga eller betala räkningar som dom inte kan vara med på. Men jag ser även risken att dom blir bortskämda, vana att få 100% uppmärksamhet. 
    Jo, men det är INTE naturligt att sitta i ett hörn och bara vänta på att de kommer hem, det är INTE naturligt att sitta ledsen och nästan ha ångest för att man inte är med sina barn. Du mår inte bra i ditt liv, annars hade du inte känt så här.
Svar på tråden Hur hantera att vara ifrån sina barn?