• Anonym (Isa)

Hur hantera att vara ifrån sina barn?

Du skriver att du inte vill gå till lägenheten för att du vill vara hemma och pyssla vid fint väder, men att när du är hemma själv så blir du depoig, gör du ändå ingenting mer än att gå och titta på klockan och vänta på att barnen ska komma hem igen.

Lösningen är väl ganska enkel då, gå till lägenheten. Om du ändå inte får något gjort eller kan slappna av och göra saker finns det ju ingen anledning för dig att sitta hemma själv.

Så varje gång du känner den där känslan så gå till lägenheten och umgås med barnen och särbon. Jag gissar att barnen är ganska små än. Längre in i framtiden kommer det bli annorlunda då barnen blir äldre och kommer vilja hänga mer med kompisar och då kommer du säkert börja uppskatta din egentid.
    Nu gör du ju inte det, och då måste du ju inte ha den när alternativet att gå till lägenheten finns.

• Anonym (Isa)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-10-08 16:17:29 följande:

Solig helg, barnen har varit här en del och iväg på olika aktiviteter med kompisar igår, men denna fina eftermiddag går jag runt här ensam och pysslar i trädgården. Barnen är hos sin pappa. Jag fick lov att ha ett av barnen, men dom har ju heller knappt träffat varandra och vill vara tillsammans så då lät jag dom vara båda hos sin pappa. 

Jag har föreslagit flera olika aktiviteter, bjudit hit dom och även föreslagit att jag kommer dit. Detta är nästan outhärdligt. Det skulle ju inte behöva vara så att man förlorar sina barn och barnen förlorar sina föräldrar för att man inte bor ihop. Jag tycker i alla fall vi kunde spendera helgerna tillsammans. Han vill inte heller förlora barnen. 

Viss kan det finnas dom som vill leva utan sina barn varannan vecka. Men är det inte mer vanligt att man vill vara MED sina barn? T.ex.

Mån båda barnen

Tis utan barnen

Ons ett barn

Tors andra barnet. 

Varannan fredag

Lördag och söndag hela familjen (förutom när nån har match eller andra aktiviteter)

En dag i veckan skulle jag kanske kunna upskatta av att träna och fixa lite annat utan barnen. Mer än så är väl mest en plåga för både barn och föräldrar. 

Blir det inte extremt jobbigt för barnen att hålla på så fram och tillbaka? Att hela tiden behöva byta i vilken säng de ska sova inatt bara för att mamma och pappa inte står ut med att de är hos den andre föräldern?

Du måste nog ta en funderare om vad som är bäst för BARNEN och inte bäst för dig. Ett schema är nog bra men inte att de ska behöva flänga fram och tillbaka varje nytt dygn.
Svar på tråden Hur hantera att vara ifrån sina barn?