Kompis som vägrar ta ett nej
Du får nog dessvärre ta till en väldigt sträng och myndig röst och säga åt henne på skarpen att inte ringa på så tidigt och att ett nej är ett nej
Du får nog dessvärre ta till en väldigt sträng och myndig röst och säga åt henne på skarpen att inte ringa på så tidigt och att ett nej är ett nej
Jag är nog helt enkelt för snäll av mig. Jag har nog varit rädd att skapa en dålig relation mellan min dotter och kompisen genom att vara otrevlig och neka mitt barn att leka med henne när det inte passar oss.
Jag ser ju att kompisen väldigt gärna vill leka med min dotter och min dotter verkar inte ha något emot det, men jag ser en viss osäkerhet hos min dotter att våga säga ifrån. Särskilt de gånger som kompisen genom min dotter försökt få mig att ändra sig. Får ju liksom dåligt samvete att neka dem att ha roligt. Men som hennes mamma sa, pappa kanske också vill ha lite tid med er.
Sen är det en helt ny situation för både mig och barnen. Hon har aldrig haft en kompis så pass nära. De bästisar hon har brukar vara upptagna. Och de ses som mest på fritids.
Så utifrån det, är det här inte alltför lätt att hantera.