Anonym (Förvirrad) skrev 2023-08-03 08:57:20 följande:
Vet att det låter jättekonstigt . Men tycker nästan lite synd om honom. Vet att jag inte borde. Men jag var helt förstörd i 2 månader och han började dejta henne under tiden vi bodde i hop. Det var fruktansvärt. Efter någon vecka började jag inse att jag faktiskt kände mig fri, fri från att någon styrde mitt liv.
Att sitta ensam jämt och vänta och hoppas på att han ville umgås med mig någon kväll.
Nu går tankarna att han kanske kommer ändra sig i såfall om vi blir tillsammans i gen. Men jag vet innerst inne att det inte stämmer. Bara så svårt att stå emot. Han har talets gåva och vet Vilka punkter han ska trycka på.
Han fick reda på den nya dejten, efter det började han me detta.
Här har du allt du behöver veta. Det handlar inte om att han insett att han älskar dig. Det handlar om ägande. Du ska sitta där och längta efter honom, inte ha ett eget liv där du kanske risker att faktiskt bli lycklig. Han sket fullständigt i dig både under er relation och innan ni flyttat isär, då genom att börja dejta oavsett hur det påverkade dig och barnen.
Behåll din frihet. Fullfölj skilsmässan. Blir det något med den nya, fine. Men stressa inte in i något. Gå och prata med kurator för att bli stark. Du klarar av det här. Du kommer inte att bli lycklig av att gå tillbaks till honom. Det enda han får bekräftelse på är att det är ok att behandla dig som skit och du återvänder ändå. Han har gjort sitt val och nu får han ligga i den säng han bäddat så fint åt sig.