• Anonym (Förvirrad)

Han ångrar sig, Kan man hitta tillbaka?

Min man ville skiljas för några månader sedan. Vi ligger i denna nu. Jag har flyttat ut och han har hunnit träffa en ny. förmodligen innan han klämde ur sig detta också. barnen har redan hunnit sova hos den nya med honom 

När jag fick reda på detta så tackade ja till en kaffe med en man som frågat länge. Men jag har inte känt mig redo. vi klickade direkt! Svårt att förklara, men kommer självklart i såfall vänta med att blanda in barnen och bara träffas varannan vecka när jag inte har de. 

I går klämmer min fd ut sig att han ångrar sig och vill ha tillbaka mig. Vi har varit ett par i 20 år innan. 

så nu står jag i kvalet.. 

Ska jag gå tillbaka eller inte.
    samtidigt känns den nya killen väldigt mogen och mer lik mig. Min förra var ute varje helg och jag satt ofta ensam med barnen. Denna killen är mer hemmakär som Joch gillar att vara med sin familj. 

Någon som har hittat tillbaka? 

• Svar på tråden Han ångrar sig, Kan man hitta tillbaka?
  • kioskvältare

Varför skulle du vilja gå tillbaka? Hitta tillbaka till vad? Att vara ensam i förhållandet?

Klart han vill tillbaka, han hade det ju bekvämt och bra och levde ungkarlsliv, ute med polarna.

Jag undrar mest varför du ens tänker på att ta tillbaka honom, var glad att du blev av med honom istället. Och det oavsett om du träffar den nye eller inte.

• LFF

Varför ville han skiljas från början? Vad har ändrats sen dess? Var du lycklig i er relation tidigare? Varför vill han helt plötsligt att det ska bli ni igen? Kan det ha att göra med att gräset inte var grönare på andra sidan? Att du nu är uppvaktad av en annan man? Att han helt plötsligt måste ta ett annat ansvar för era barn och inte kan lämpa över allt på någon annan?

• Anonym (...)

Jag tycker du ska ta det lilla lugna med båda "gubbarna" nu. Hitta dig själv - vad vill du? 
    Den här nye som du nyss mött får du vänta med. Bestämmer du dig för att du och din gamla är helt färdiga med varann, då kan du gå vidare med den nye. Vet du vad den nye vill? Kanske är han bara ute efter lite lättsamt sex och trevligt, och inte bryr sig om att du ff är gift? Då är han inte rätt att satsa på (om det inte är exakt det du också vill). 

Din man/ex - vad fick honom att ångra sig? Är det bara rädsla för det okända? Kom han på att hans nya bara var en kul grej för honom? Vill den nya kanske inte samma saker som han trodde att han ville? Är det själva det praktiska/ekonomiska med uppbrottet som fått honom att ändra sig?
    Litar du på att han ändrat sig? 

Om ni skulle återuppta ert äktenskap - vad krävs för att det ska bli bra? Vågar du lite på att han är färdig med den andra kvinnan? Vill du ens ha honom när han varit otrogen? 
    Ni skulle nog behöva parterapi oavsett vad ni kommer fram till, och där ska inga "nya" ingå, varken hans eller din dejt, om ni ska ha en chans att laga och hitta tillbaka. 

• Anonym (!!!)

Han dumpade dig efter 20 år när han träffat en annan han prasslat med. Nu när du har träffat en ny ångrar han sig. Det är äganderätt som styr honom inte kärlek.inget svårt val..

• Agda90

Gissningsvis har den andra kvinnan lämnat din fd man så nu står han ensam och då vill han tillbaka. 

Om du var ensam med barnen hemma och han var ute och festade, varför vill du tillbaka till det?

• Anonym (Förvirrad)

Vet att det låter jättekonstigt . Men tycker nästan lite synd om honom. Vet att jag inte borde. Men jag var helt förstörd i 2 månader och han började dejta henne under tiden vi bodde i hop. Det var fruktansvärt. Efter någon vecka började jag inse att jag faktiskt kände mig fri, fri från att någon styrde mitt liv. 
    Att sitta ensam jämt och vänta och hoppas på att han ville umgås med mig någon kväll.

Nu går tankarna att han kanske kommer ändra sig i såfall om vi blir tillsammans i gen. Men jag vet innerst inne att det inte stämmer. Bara så svårt att stå emot. Han har talets gåva och vet Vilka punkter han ska trycka på.

Han fick reda på den nya dejten, efter det började han me detta. 

• LFF
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-08-03 08:57:20 följande:

Vet att det låter jättekonstigt . Men tycker nästan lite synd om honom. Vet att jag inte borde. Men jag var helt förstörd i 2 månader och han började dejta henne under tiden vi bodde i hop. Det var fruktansvärt. Efter någon vecka började jag inse att jag faktiskt kände mig fri, fri från att någon styrde mitt liv. 
    Att sitta ensam jämt och vänta och hoppas på att han ville umgås med mig någon kväll.

Nu går tankarna att han kanske kommer ändra sig i såfall om vi blir tillsammans i gen. Men jag vet innerst inne att det inte stämmer. Bara så svårt att stå emot. Han har talets gåva och vet Vilka punkter han ska trycka på.

Här har du allt du behöver veta. Det handlar inte om att han insett att han älskar dig. Det handlar om ägande. Du ska sitta där och längta efter honom, inte ha ett eget liv där du kanske risker att faktiskt bli lycklig. Han sket fullständigt i dig både under er relation och innan ni flyttat isär, då genom att börja dejta oavsett hur det påverkade dig och barnen. 

Behåll din frihet. Fullfölj skilsmässan. Blir det något med den nya, fine. Men stressa inte in i något. Gå och prata med kurator för att bli stark. Du klarar av det här. Du kommer inte att bli lycklig av att gå tillbaks till honom. Det enda han får bekräftelse på är att det är ok att behandla dig som skit och du återvänder ändå. Han har gjort sitt val och nu får han ligga i den säng han bäddat så fint åt sig.
  • Anonym (D)

Skulle varken ta tillbaka idioten eller träffa någon ny. Fokusera på dig själv o de stackars barnen. 

• Agda90

Du låter som en klok och sansad kvinna. Ta några steg tillbaka och se till att inte falla i fällan en gång till!

Hade jag varit dig hade jag sökt någon form av samtalskontakt så att jag hade fått ur mig alla känslor som byggs upp för att kunna se hela bilden nyanserat. Vad jag menar är - fullfölj skilsmässan och spring från honom så fort det går!
  • Anonym (Jennie)

Ska allt vara på hans villkor?

Jag hade sagt nej till en man som varit otrogen bakom min rygg och lämnat mig för henne. Får jag gissa, hon är yngre än du? Han kommer göra det igen. Han insåg nog att hon inte gav honom samma trygghet och service. Bara skönt sex. Han vill ha sin serviceinrättning tillbaka. Sen kan han spana på nya, spännande tjejer igen. Kanske ta tillbaka henne igen till och med.

• Anonym (...)

Jaha, så nu blev han lite ängslig när han insåg att du kunde göra likadant som han själv gjort! Han kanske trodde att du skulle bara sitta hemma och gråta och vänta tills han behagade komma tillbaka. 

Frågan är: ångrar han sig på riktigt eller ångrar han sig bara för att han inser att han inte hade dig i en liten ask, som han trodde? 
  • Anonym (limlam)

Nä, tycker inte att du ska ta honom tillbaka. Som en del redan har varit inne på, fungerade väl inte hans förhållande med den nya. Gå inte på det, han kommer göra det igen. Det verkar även som han är inkompatibel med dig också. Satsa på dig själv, dina barn, samt en ny kille som passar bättre ihop med dig. Livet är nämligen för kort. 

Svar på tråden Han ångrar sig, Kan man hitta tillbaka?