Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?

Tyra myra skrev 2023-08-01 19:08:22 följande:
    Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?

Vad tror ni?

Är koran-brännarna  nöjda med utvecklingen? 

Var det så här de ville att utvecklingen skulle gå?

Om inte, vad hade de för syfte när de brände?

Det får du ju fråga dem som brände koranen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2023-08-02 10:51:07 följande:
    Resultatet har ju blivit att dessa stater fått makt över Sverige!

Resultatet har blivit att Sverige hindras ansluta sig till en försvarsallians!

Jag kan absolut inte få ihop resonemanget.
    Kanske dags att uppdatera dig lite?

Sverige är klar för NATO då Turkiet skall ratificera så att Sverige kan gå med.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-far-nato-ja-en-historisk-dag

Så du kan inte använda argumentet att "Sverige hindras att gå med i en försvarsallians" p.g.a någon koran-bränning.

• EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2023-08-03 08:09:50 följande:
    Varken Ungern eller Turkiet har ratificerat Sveriges ansökan ännu. Erdogan har visseligen lovat att de ska göra det men det har han gjort förut också. Observera att löftet gjordes FÖRE sista bränningen 

Nu har ju hela den muslimska världen  samlats och fördömt Sverige och Danmark vilket säkert gett Turkiet vatten på sin kvarn. Vi ska nog inte förvänta oss en snabb ratificering.  

Att terrorhotet har ökat kan väl inte ha undgått någon
    Ändå är det väldigt dumt att sitta och säga "har blivit att Sverige hindras ansluta sig".

Då du saknar bevis på att Turkarna kommer att "dra sig ur" denna gången (också). Om de nu drar sig ur det är ju ingen som vet.

Sp varför uttalar du dig så "tvärsäkert", när det inte finns "tvärsäkra" bevis att tillgå?
  • EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2023-08-03 10:42:16 följande:
    Tror inte jag skrivit "har blivit"  Jag skrev hindras Du kan väl ändå inte påstå att Turkiet inte hindrat Sveriges NATO anslutning.  
    Jo det har du skrivit "har blivit"?

Du skulle mycket väl kunnat gå tillbaka och kolla själv.
    Men låt mig ändå fräcka upp ditt minne från inlägg #9.
    Jag citerar dig och dina egna ord från inlägg #9:
    Tyra myra skrev 2023-08-02 10:51:07 följande:
    Resultatet har blivit att Sverige hindras ansluta sig till en försvarsallians!

(slut citat)

Notera att du själv skriver "Resultatet HAR BLIVIT att Sverige hindars....."

Du skriver på ett sådant tvärsäkert sätt (din formulering av meningen) att Sverige inte kommer att bli medlem NATO.

Som sagt det vet du inte hur det blir alls då du saknar bevis på om Turkarna kommer att dra sig ur denna gången också.
    Det är svårt att bevisa något som ligger i framtiden

Det är svårt att bevisa något som ligger i framtiden

Vad i mitt resonemang är tvärsäkert?  Jag ställer ju frågor!   Intresserar mig för vad andra tycker och tänker?  Därför måste jag också dela med mig av mina tankar

(från inlägg #9)

"Resultatet har blivit att Sverige hindras ansluta sig till en försvarsallians!"

Detta är ingen "fråga". Det är ett utlåtande formulerat på ett sådant sätt att det är fakta att Sverige inte kommer med i NATO.
    Då du skriver b.la "Resultatet har blivit" och "hindras att ansluta sig". 

Och som sagt det är väldigt dumt att uttala dig så tvärsäkert som du gör att Sverige inte kommer med i NATO... Det är något du inte vet.
    Förstår att du reagerat över mina frågor och tankar. Därför vore det intressant att höra vad du tycker och tänker om mina frågeställningar

Jag reagerar över ditt tvärsäkra sätt att uttala dig på (där du INTE skriver frågor).
    Så det är knappast "dina frågor" jag reagerar på.
  • EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2023-08-03 14:03:24 följande:
    När jag skriver i forum som detta, är det mina tankar och funderingar som kommer tilltals. Det är inga välformulerade meningar.
    Bad jag om "välformulerade meningar"?
    Jag skrev att det var dumt att uttala sig så tvärsäkert" som du gör.
    Jag bad inte om välformulerade mening. 
    Om det handlar om den svenska grammatiken så tror jag att Sverige hindras(verb) (presens) att bli medlem av NATO är just vad som har skett och fortfarande sker.

Nej handlar inte om någon grammatik heller.
    Läsa vad jag faktiskt skriver. Nämnde jag ens om någon "grammatik"?  Jag kan inte hitta det trots att jag dubbelkollar.
    Om det är provocerande att vara tvärsäker på vad som skett under tiden fram till nu så.....  Självklart har du rätt att vara tvärsäker på mitt sätt att skriva men du ger mig inga svar på frågorna heller. 

Har jag hävdat att det är provocerande? 

Du behöver inte svara på frågan, jag kan göra det åt dig.

Nej, är svaret på den frågan.

Men du kan svara på denna frågan.

Anser du att om man ifrågasätter innehåll i någon annans text, och rent av tycker en formulering är dum, så gör man det för att det är provocerande?
    Har inte påstått att vi aldrig kommer in i NATO
    Och då är det ju bra att jag aldrig påstod det heller att du skulle ha skrivit att "vi aldrig kommer in i NATO".
    Naturligtvis kommer vi in i NATO tillslut, men det är ett slöseri med energi och överskuggar alla andra viktiga frågor.  Vart tog tex Vårdkrisen vägen?
    Bara för att detta med NATO är på tapeten för tillfället så betyder det inte att vårdkrisen är "glömd" och inte diskuteras.. Det diskuteras om det fortfarande. Fast inte lika tydligt nu i samband med NATO då vi är med stor sannolikhet på väg in nu.

• EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2023-08-03 17:36:36 följande:
    PHUUU... 

Ja. du har nog rätt. Jag ska nog inte lägga ut mina tankar på FL.  FL är så seriöst att varje nyans måste nagelfaras. 

Jisses vilket martyrargument kryddad med stark överdrivning.

Men klart tål man inte att få sina "tankar" ifrågasatt, då detta är ett diskussionsforum, trots allt. Så kanske du skall blogga istället.
    Om nu några fler än du ska ha blivit provocerade så ber jag allra ödmjukast om ursäkt. 

Här far du med en direkt osanning.

Du vill till varje pris att det måste handla om att det är "provocerande", eller?

Du svarade inte på min fråga?

Anser du att om man ifrågasätter innehåll i någon annans text, och rent av tycker en formulering är dum, så gör man det för att det är provocerande?

Eller är det bara andra som skall svara på dina frågor medan du skall slippa och svara på frågor som ställs i denna tråd?
    Grammatiken har sin plats när jag försöker förklara skillnaden mellan "Att hindras" och "Att ha hindrat"
    Hade gått att förklara utan "grammatik lektion".

Men nu skrev du ju mer än så "om det är grammatiken det handlar om".  Du valde att spekulerar om varför.
    Vi kanske tillslut kan få några svar på om de som står bakom de provocerande bränningarna tycker att det är värt att fortsätta eller om de inser att de inte uppnådde sitt syfte

Och under tiden så kan vi hoppas att du kan  lära dig att man kan ifrågasätta något, utan att det har något med det som skrivs  skulle varit provocerande..

Får man ju hoppas.
  • EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2023-08-03 20:22:18 följande:
    Ja du förstår inte ironi det var ju synd för då kanske du skulle ha upptäckt var överdrifterna ligger. 
    Bara för att jag inte såg ironin i din text är inte samma sak som att man inte skulle förstå ironi.

Men jag förväntar mig inte att du skall förstår detta heller.
    Det framgår med all önskvärd tydlighet att du blir provocerad av att jag har mage att påstå att Turkiet försenar Sveriges inträde i NATO. När till och med NATO chefen Stoltenberg medger att så är fallet,  Var i ligger provokationen ? 
    Du gillar att ljuga va?

Det spelar ingen roll hur mycket du upprepar det kommer aldrig att bli en sanning.
    Utan egna tankar är det svårt, nästan omöjligt att föra en diskussion men tydligen har du inga problem med detta. Liknar mera en papegojas upprepningar av intetsägande meningar och ger absolut ingenting.
    Så du kan bara diskutera på ett visst sätt?
    Du blir provocerad och kräver mig på fakta.  Självklart har jag inga fler fakta än de flesta andra som följer utvecklingen. Var och en bildar sig sina egna uppfattningar om vad som händer och sker, tänker och funderar över hur det hänger ihop. Är det detta du blir så upprörd över? 
    Upprepad lögn kommer aldrig att bli sanning bara för att lögnen upprepas.
    Som avslutning påpekar du att man kan ifrågasätta utan att provocera. 
    Visst är det så men hur skulle jag kunna veta att du blir provocerad av att jag skriver att Erdogan satt sig på tvären vid vår NATO ansökan. Han har ju själv sagt att ha gjort/gör  det. 
    "Som avslutning påpekar du att man kan ifrågasätta utan att provocera. "

Nej så påstod jag inte.  Vad får du det ifrån?

Jag skrev så här:

"Och under tiden så kan vi hoppas att du kan  lära dig att man kan ifrågasätta något, utan att det har något med det som skrivs  skulle varit provocerande.. "
Svar på tråden Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?