Tyra myra skrev 2023-08-03 14:03:24 följande:
När jag skriver i forum som detta, är det mina tankar och funderingar som kommer tilltals. Det är inga välformulerade meningar.
Bad jag om "välformulerade meningar"?
Jag skrev att det var dumt att uttala sig så tvärsäkert" som du gör.
Jag bad inte om välformulerade mening.
Om det handlar om den svenska grammatiken så tror jag att Sverige hindras(verb) (presens) att bli medlem av NATO är just vad som har skett och fortfarande sker.
Nej handlar inte om någon grammatik heller.
Läsa vad jag faktiskt skriver. Nämnde jag ens om någon "grammatik"? Jag kan inte hitta det trots att jag dubbelkollar.
Om det är provocerande att vara tvärsäker på vad som skett under tiden fram till nu så..... Självklart har du rätt att vara tvärsäker på mitt sätt att skriva men du ger mig inga svar på frågorna heller.
Har jag hävdat att det är provocerande?
Du behöver inte svara på frågan, jag kan göra det åt dig.
Nej, är svaret på den frågan.
Men du kan svara på denna frågan.
Anser du att om man ifrågasätter innehåll i någon annans text, och rent av tycker en formulering är dum, så gör man det för att det är provocerande?
Har inte påstått att vi aldrig kommer in i NATO
Och då är det ju bra att jag aldrig påstod det heller att du skulle ha skrivit att "vi aldrig kommer in i NATO".
Naturligtvis kommer vi in i NATO tillslut, men det är ett slöseri med energi och överskuggar alla andra viktiga frågor. Vart tog tex Vårdkrisen vägen?
Bara för att detta med NATO är på tapeten för tillfället så betyder det inte att vårdkrisen är "glömd" och inte diskuteras.. Det diskuteras om det fortfarande. Fast inte lika tydligt nu i samband med NATO då vi är med stor sannolikhet på väg in nu.