Inlägg från: Anonym (t) |Visa alla inlägg
  • Anonym (t)

Varför är min ofrivilligt barnlösa väns sorg viktigare än min bebislycka?

Tja, hon skulle kunna inte umgås med er, isolera sig själv och må ännu sämre. Bra va. Man måste inte prata barn hela tiden eller ha med barn överallt ( ofta två föräldrar). Din vän är garanterat glad för din skull men mår jävligt dåligt just nu.

• Anonym (t)
    mammabitch skrev 2023-08-01 18:00:22 följande:

´´
    Tror inte människor i längden mår bra av att ge sina sorger och misslyckanden allt för stort utrymme och undvika allt som påminner om dem. En sorgeperiod efter en förlust är förstås helt normalt men så småningom behöver man acceptera att livet inte alltid blir som man önskar, att smärta är en del av tillvaron och gå vidare.

Ofrivillig barnlöshet är en sorg som kan pågå i flera år och som förhoppningsvis slutar i barn. Det finns liksom inget stopp när det fortfarande pågår med behandling, missfall etc. Hade det varit flera år efter konstaterade av att det verkligen inte blir barn är en annan sak.
  • Anonym (t)
    mammabitch skrev 2023-08-01 18:32:24 följande:
    Ändå inte rimligt att undvika alla levande barn och allt som påminner om det - det kan, även om det låter underligt för vissa  till och med vara en tröst att krama ett litet barn när man fått missfall.

Nej men sorg är inte alltid rimlig eller logisk. Beror på var man är, ett nyligt missfall eller ett jobbigt läkarmöte, kanske pumpad med hormoner inför IVF...

Låter mer som att hon undviker sammankomster med barn än att kanske träffa någons nyfödda bebis ibland men lär inte framkomma någon direkt info i tråden om något.

Svar på tråden Varför är min ofrivilligt barnlösa väns sorg viktigare än min bebislycka?