• cityturk

Vårdnadstvist

Sen samtidigt så har man ett visst ansvar när man är boendeförälder. Men visst barnen har umgänge med X.
    Men iom att X inte sköter telefonkontakt från sin sida så blir det svårt att se att barnen ska göra det...
    Man lever som man lär.

Men intresset för sina barn visas ju inte direkt

• cityturk

Hur hade "ni" agerat om ni fått sms från era barn när det är umgänge med den andra föräldern.

Jag vill hem
    Jag har ont i magen
    Hämta mig snälla
    Jag är ledsen

Det gör ont i mig, jag vet inte vad jag ska göra längre.
    Jag har valt att inte svara utan har sagt till barnen att behöver ni mig under umgängestiden med X så ring mig. Dels för att inte bli sittande i en sms konversation men också för att behöver de verkligen mig så är det lättare i ett samtal.
    Jag vill ju att de ska ha det bra där också. 

Jag sparar ju givetvis o dokumenterar. Men vem lyssnar på "dem" inte mig utan barnen!?

• cityturk

Nu är det ju såhär att jag får inte kontakta barnen under dessa dagsumgängen. Bestämt av TR
    Man kan se det ur flera perspektiv och det är just det jag försöker få hjälp med!
    Yes dom ropar på hjälp! Men hur allvarligt är det?
    Ja dom är mer än modiga o får creed för det såklart.
    Lägger jag näsan i blöt just nu så får de alla gånger det emot sig o vågar kanske vid en allvarlig händelse( om en sådan inträffar) inte alls kontakta mig!
    Så ja hur ska jag göra!! Jag pratar ju givetvis med barnen efter dessa timmar med umgänge för att följa upp.

• cityturk

Det råder ju såklart en stor osäkerhet i mitt agerande iom TR beslut om hur jag ska förhålla mig.
    Det är en ballansgång och återigen, jag frågar om råd då jag känner att barnens mående går i första hand MEN jag kan inte bolla det med umgängesföräldern då denna vägrar lyssna o tycker det är nonsens.

Familjerätt
    Social 

Tips mottages tacksamt 

• cityturk

Ang kommunikation: Är det vettigt att kommunikation sker mellan en förälder och mor/farförälder och inte den andra vårdnadshavaren? Hur ser Tr/familjerätten på det?

• cityturk

Om du inte vill dela med dig av råd/erfarenheter så ber jag dig sluta kommentera ang mitt ombud🙏 

• cityturk

Anonym(J) Resten, vem som skickar ett sms till vem och när är av underordnad betydlese.

Menar du att när barnen skickar sms till mig?🤔

Jag förstår att saker o ting inte kan svaras på om jag inte ger 100% klarhet. Men just nu är det pga jag inte vill utge mer info.
    Örebro må vara stort men när allt kommer till kritan är Örebro mindre än newyork😉

Kommunikationen visar ju sig vara kass från X sida och detta blir ett ytterligare bevis för mig iaf att X inte fixar det.
    Är det X jag kommunicerar med eller är det mellanhanden?

• cityturk
    Anonym (J) skrev 2023-08-07 19:35:00 följande:
    För utfallet av vårdnadstvisten lär inte vem som skickar eller inte skickar sms till vem när spela någon större roll. 
    Du menar mellan oss föräldrar?

Eller menar du det barnen skickat till mig?
  • cityturk
    Anonym (ppp) skrev 2023-08-07 18:59:33 följande:
    Nu blir jag nyfiken, vi bor i samma stad. 
    Du ser... därför vill jag ändå hålla det ngt diskret
  • cityturk
    Anonym (J) skrev 2023-08-07 20:39:27 följande:
    Som ni föräldrar och barn skickar
    Du menar att  exempelvis det som barnen skickat till mig saknar betydelse? 
  • cityturk

Efter 2 uppskjutna muntliga förberedelser så är det dax på onsdag🥶( förhoppningsvis)

Mycket har hänt sen sist. Skolsköterskan och kuratorn har gjort Orosanmälningar.
    Redan pågående utredningar hos social har tidsförlängts. Och 3 barnsamtal har gjorts.
    Barnen säger hela tiden samma. De vägrar/vill inte till X. 

När ska någon börja lyssna på dem?
    Tiden går, större blir dem o boendet kvarstår.  Ser TR verkligen det som ett alternativ vid starka yttranden från barnen? Protester från barnen?  Ett tryggt boende med umgängesrätt för X borde väll ändå ligga mer i fatet än ett upptrappat umgänge? 

Svar på tråden Vårdnadstvist