• Anonym (,,,)

Min son har så stökigt hemma

Finns det någon tanke om diagnoser TS?

Min son i samma ålder har högfungerande autism. Flyttade hemifrån förra året.  Medan han bodde hemma var rummet mer eller mindre en svinstia. 
    Vi har hjälpt, vi har struntat i det, vi har resonerat gjort listor, mutat - inget har hjälpt. 

Det blev faktiskt bättre när han flyttade hemifrån men, det är inte så bra som många andra städar. 

• Anonym (,,,)
    Anonym (Hanna) skrev 2023-07-30 01:21:52 följande:

Tack för era svar och åsikter.
    Det är inte så illa att tex köket är översvämmat med disk,  sopor och gammal mat överallt.
    Men det är stökigt i lägenheten, svettiga smutskläder från jobb och gym ligger i hallen och badrummet och luktar, alla krukväxter har vissnat sen länge,  och soffbordet och fönsterkarmen är fullt med gamla ölburkar, energidryckburkar etc.
    Han har ingen diagnos, men jag själv har ADD, och har svårt att komma igång med tex städning,  trots att jag mår psykiskt dåligt av att ha stökigt hemma.

Men har han då inte sett hur du gör? Jag menar, om du själv har svårt att ta tag i sådant så har han väl levt med att det inte är pedantiskt städat hos er? 
Svar på tråden Min son har så stökigt hemma