Inlägg från: Anonym (No no) |Visa alla inlägg
  • Anonym (No no)

Min son har så stökigt hemma

Vad du än gör så städa inte ditt vuxna barns lägenhet! 
    Tvätta inte hans kläder! 
    Skärp dig nu mamma, skapa inte en mansbebis! 

• Anonym (No no)
    Core skrev 2023-07-30 11:28:21 följande:
    Ni med era mansbebisar. Ta ansvar över eran egen lycka, sluta lägg över det på män. Patetiskt.

Träffar ni en man ni tycker er ha rätt att stämpla mansbebis, har ni redan där bedragit er själva, och skyller er olycka på en respektive hellre än att ta eget ansvar för välbefinnande.

Min poäng här är inte att försvara slarviga män, utan få er att inse att problemet ligger lika mycket hos dig själv
    Jaa absolut. Det är alltid kvinnan det beror på. Eller mamman som fostrar fel. Det finns iiiinga mansbebisar, det har vi hittat på....
  • Anonym (No no)
    Core skrev 2023-07-30 12:49:16 följande:
    Du kan hitta fel i alla religioner, kulturer, kön, sexualiteter och individer, men tar man ansvar över sitt eget liv hittar man inte på nedvärderande epiteter på nån annan, och helt enkelt skyller sin olycka/brist på lycka på den personen. Sitter du med en man du tycker inte kan ta sitt ansvar eller inte är rolig att leva med av någon orsak, är det du själv som brustit i att se efter dig själv , det är alltså ditt eget fel, inte hans.

Detsamma gäller vice versa, en man som lever i ett sexlöst förhållande med en kvinna. Det är han som satt sig där med egen förmåga, man kan inte skylla ifrån sig. Eller en man som är med en kvinnobebis med sk fibromyalgi och andra saker som gör att hon inte klarar av ett vanligt liv. Han får skylla sig själv
    O ja du har såå rätt. Värst är ju de där "hittepå-diagnoserna". Helt rätt👍. 
Svar på tråden Min son har så stökigt hemma