Inlägg från: Räkan77 |Visa alla inlägg
  • Räkan77

Ni med tonåringar som tränar mycket - vad har ni för rutiner kring middagar?

Limajo skrev 2023-08-14 16:55:40 följande:

Det är ju inte så lämpligt att äta en hel middag och sen träna så mina barn äter ett mellanmål innan träning. Sen blir det middag när de kommer hem, ibland har vi andra ätit innan och då får de värma upp sin mat, Eller så äter vi tillsammans

För tonårskillar som tränar hårt och ofta rekommenderas att de äter tidig och sen middag, och sen ett mellanmål i mitten. Finns liksom ingen hejd på hur mycket de kan äta när de tränar, växer på längden och bygger muskler. 
  • Räkan77

Det jag har fått till mig är att det inte gör så mycket om det blir en del halv eller helfabrikat om de även äter bra mat. Det gäller för de som tränar mycket och som äter mer än vanligt. Så tex om en middag är hemlagad så kan den andra bestå av halvfabrikat. 

• Räkan77
    Anonym (vilken?) skrev 2023-08-14 17:11:39 följande:

Alltså hur funkade det? gårdagebs middag låg i låda redo att ätas efter skolan. Och sen åt du dagens middag efter träningen? 

vilken mat hamnade då i låda till dagen efter??

Mamman lagade väl så mycket middag att det blev mat över till matlåda, precis som många gör för att ha med till lunch på jobbet. 
Svar på tråden Ni med tonåringar som tränar mycket - vad har ni för rutiner kring middagar?