Inlägg från: Anonym (Vill men står ut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill men står ut)

Det stora stigmat: att ta avstånd från föräldrar

Jag skulle bryta med mamma om det inte vore så att jag då skulle förlora min syster på köpet. Så jag står ut. Det kommer bli en lättnad den dagen hon är borta. Pappa blev tyvärr bara 65 och honom saknar jag. Surt att han gick före...

• Anonym (Vill men står ut)
    Anonym (Vill men står ut) skrev 2023-07-28 13:24:46 följande:

Jag skulle bryta med mamma om det inte vore så att jag då skulle förlora min syster på köpet. Så jag står ut. Det kommer bli en lättnad den dagen hon är borta. Pappa blev tyvärr bara 65 och honom saknar jag. Surt att han gick före...

Min bror bröt med vår mamma för 29 år sedan och jag förstår honom fullt ut. Vet också vad som tillslut orsakade anledningen. Men det är lättare för honom som bor 60 mil bort och inte har barn. Jag bor 500 m från henne och har barn. Tyvärr är hon ännu sämre  mormor än mamma. 
    Jag umgås med henne av tvång och oftast med syrran. Något på tu man hand undviker jag. 
    Att man är biologisk förälder  betyder inte att man är normalt funtad och har en betydande roll i barnens liv. En del är rent elaka och saknar förmåga till att ge kärlek/stöd/omtanke till barnen. Jag är dessutom resultatet att ett ons med en gift man och kanske är det anledning? Ingen aning. 
Svar på tråden Det stora stigmat: att ta avstånd från föräldrar