• Chessii

Försöker bli gravid

En till som försöker här! Det är svårt att hålla hoppet uppe när mensen fortsätter komma. Vi har försökt sen oktober. Jag skaffade appen Flo och gör ÄL-test från cykeldag 10 och framåt tills det är positivt. Men det ämnet de testerna mäter kan ju svänga under dagen så jag skulle ta en på morgon och en senare på dagen om du har svårt att få ett positivt test. Jag gick över till ClearBlue advanced ifrån vanliga stickor, blev galen på att försöka tyda streck hehe. Min ÄL verkar aldrig stämma med vad appen beräknar så jag litar mer på testerna. Har provat ta tempen och försöka tyda flytningar men det får jag inte riktigt kläm på. 

• Chessii
    Samtidigt har jag också hört som du skrev tidigare att man inte bör stirra sig blind på ÄL-test eftersom de kan missa ens ÄL men hur tusan ska man kunna gissa sig fram annars. Men rekommenderar Flo-appen, den är väldigt lärorik kring fertilitet tycker jag.

Nej min man tycker det är för mycket press med varje dag, så vi har försökt varannan när jag fått ett positivt ÄL-test, och lite då och då utanför det också. Har läst att varje dag inte ger särskilt större chans än varannan dag. Men nu har jag beräknad ÄL om drygt en vecka så då försöker vi nog få till varje dag ändå, börjar bli lite uppgiven kring detta. Hoppas det går bra för er snart!
Svar på tråden Försöker bli gravid