starby skrev 2023-09-09 12:55:57 följande:
Ytterligare en till här som försöker!
Är inne på andra mensen efter att vi slutade skydda oss, men tycker redan det är väldigt jobbigt att få mens. Speciellt efter att en nära vän som började försöka i princip samtidigt precis berättade att de är gravida.
Min upplevelse är att det är så himla lätt att hamna i bebisverkstad med det samma. Dvs. det byggs upp en press och stress kring att tajma sexet, vilket min kille inte fixar. Jag har använt Natural Cycles i ett år och vet i princip exakt när min ÄL är. Min kille tycker att pressen blir för stor dessa dagar och vill nu testa att försöka utan appen. Min farhåga är att vi då missar de fertila dagarna helt och hållet. Men visst, om det leder till att hans lust ökar och att vi har sex oftare kanske det är något positivt. Känns bara tråkigt att vi hamnade här efter två månader. Blir kanske lätt så när man som jag gått och längtat i flera år men inte varit i rätt läge förrän nu. Har ni tips på hur man förhåller sig till det hela på ett mer avslappnat sätt?
Man skulle ju kunna göra så att du håller koll på ägglossningen. När du har ÄL kan du ju säga att du är sugen på att ha sex. Han behöver inte veta att du har ÄL. Om du tackar nej till sex typ veckan innan så kanske han är väldigt sugen när du väl ger grönt ljus.
Man kan ju satsa på att bara ha sex random. Jag gjorde det i fyra månader men det funkade inte. Jag är 31 så jag är lite stressad och rädd att något inte ska fungera rätt. Vet inte hur gammal du är. Ska det funka med randomsex måste man ju råka pricka rätt tid, alternativt att spermien lyckas överleva till rätt tid. Det låter som att du är väldigt sugen på att bli gravid och har väntat länge på rätt omständigheter. Det kanske blir jobbigt då att lämna det till ödet liksom.
Jag har haft ägglossning och hoppas på att det funkade nu. Men symtom på graviditet och vanliga pms symtom verkar vara väldigt lika! Jag har haft ont i nedre delen av ryggen, känningar i magen, ont i brösten. Har även känt mig lite lätt illamående. Detta började bara tre dagar efter befruktningen borde ha skett. Alla dessa symtom har jag personligen haft innan mens också...så vet inte.