Inlägg från: Anonym (Hin håle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hin håle)

En dom på ringa narkotikabrott förstörde min karriär

Bra att du blev dömd, du är i behov av någon form av hjälp och detta blir kanske din väckarklocka. 
    Till dess att ditt brottsregister är gallrat blir det svårt att få vissa jobb, ja. Och med ALL rätt. 
    Skola tror jag inte tittar efter narkotika tyvärr utan endast sexual- och våldsbrott. Jag hoppas och tror att detta kommer att ändras dock. 

Försök att bryta ditt beroende som du kallar för nyfikenhet, även om du inte missbrukar regelbundet och ofta så dras du ändå till det likt ett beroende. 

Hoppas du lyckas hålla dig ren, lycka till. 

• Anonym (Hin håle)
    Häegertz skrev 2023-07-27 10:15:27 följande:

Här samlas visst sedlighetspolisen! :)

Det är ett sjukt samhälle vi har som straffar dig för något du gjorde på din fritid och som inte har några som helst offer. Mina sympatier, men jag tror inte det kommer att bli några värre konsekvenser för dig. 

Kriminella och dess vurmare göre sig icke besvär. 
  • Anonym (Hin håle)
    Häegertz skrev 2023-07-29 11:35:42 följande:

Men man kan ju knarka utan att stödja gängen, eller hur? Större delan av det cannabis som konsumeras inom sveriges gränser är hemmaodlat så ni behöver inte stirra er blinda på nyheterna. Så farligt är det inte, men det är iofs längesedan Wag the Dog kom, och jag tror vissa behöver se om den. 

Du har verkligen fel, ta ett studiebesök hos tullen eller polisen vettja. 
    En smugglas in, en del odlas här. Dengemensamma nämnar är att en överväldigande majoritet säljs till vanliga Svenssons där första ledet i kedjan är grovt kriminella, även om det är Pelle på söder som säljer och ger sken av att ''han odlar hemma''. 

Otroligt vilken okunskap. 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (orion) skrev 2023-08-01 07:44:06 följande:

En dom för ringa narkotikabrott i ungdomen är ingen större katastrof. Skulle snarare vara misstänksam mot personer som aldrig prövat på någon som helst narkotikaklassat preparat. Dom saknar elementär nyfikenhet över tillvaron som jag ser det. Något annat är om man fortsatt håller på med det i 30 års åldern. 

En handling blir inte förkastlig bara för att svenska politiker inför drastiska nolltolerans lagar för att visa handlingskraft och avståndstagande. Hysteri och hyckleri omkring alla former för användande av narkotika har alltid varit en svensk paradgren, lika svensk som råfyllan.

Du menar att knarkare är....nyfikna? 
    Herre min skapare...
Svar på tråden En dom på ringa narkotikabrott förstörde min karriär