• Anonym (Ensamstående sambo)

Sambo drack hel spritflaska själv

Hej!

Behöver höra era andras tankar till att dricka en hel flaska sprit själv (700ml). Detta har min sambo gjort ikväll nämligen.

Har barn på 5, 4 & 1 år om det är av intresse.

Är det fler där ute som dricker denna mängd?

• Svar på tråden Sambo drack hel spritflaska själv
  • Anonym (Sanna)

Han har jobbat sig upp till den toleransen. Inser han sitt problem? Om inte, så kan du inte göra mycket.

• Dr Nail

Det beror helt på hans toleransnivå. Nog finns det hjältar som kan hälla i sig en sjuttis utan att hamna på apstadiet. Så att "mycket" och "lite" är högst subjektivt i denna situation.

• RaYzLeR
    Anonym (Ella) skrev 2023-07-26 22:04:26 följande:

Har en vän som drar i sig 1,2 liter ren sprit på en kväll? man kan prata med honom, han kan köra bil och gå utan att han vinglar?.. han är gravt alkoholiserad 

Kör han bil efter att han druckit 1,2 liter ren sprit?
  • Anonym (E.)

Jag tycker inte mängden eller sättet han dricker på är ok. Inte normalt. Han har problem. Han klarar ju inte ens att inte dricka när han ska passa barnen. Han dricker enorma mängder själv plus sveper ditt glas o ljuger om vinflaskan (läste andra tråden) stora varningsklockor alltihop. Du får ta ett snack med honom och bestämt säga att han har ett problem. Antingen lägger han ner, söker hjälp eller ah annars vet jag inte.. Illa. Stackars er

• Guldnovan
    Anonym (Ella) skrev 2023-07-26 22:04:26 följande:

Har en vän som drar i sig 1,2 liter ren sprit på en kväll? man kan prata med honom, han kan köra bil och gå utan att han vinglar?.. han är gravt alkoholiserad 

"kan köra bil" och du stoppar inte det? 
  • Dr Nail
    Guldnovan skrev 2023-07-26 23:23:57 följande:
    Han kanske är en av de som "kör bättre" med några munjävlar innanför västen....
  • Anonym (Ella)
    RaYzLeR skrev 2023-07-26 22:19:49 följande:
    Ja, han kan bli fyllehungrig eller behöva handla mer sprit på bolaget innan stängning. som sagt han är alkoholist. Och tro mig jag har ringt polisen. Men han är sjuk
  • Anonym (Ella)
    RaYzLeR skrev 2023-07-26 22:19:49 följande:
    Ja, han kan bli fyllehungrig eller behöva handla mer sprit på bolaget innan stängning. som sagt han är alkoholist. Och tro mig jag har ringt polisen. Men han är sjuk
  • Guldnovan
    Anonym (Ella) skrev 2023-07-26 23:39:07 följande:
    Man tar bilnycklarna. Sen ringer man polisen. 
  • Anonym (Ella)
    Guldnovan skrev 2023-07-26 23:23:57 följande:
    Jadu, jag kan ringa polisen. Går jag på och ska förhindra fysiskt så slår han mot mig. andra kvinnor som sagt emot honom har han slagit sönder i ansiktet. Polisen har fått komma till honom många gånger för att grannar ringt pga att han misshandlat kvinnor i sin bostad. Han är sjuk och det är inte mitt ansvar. Jag vet att situationen är som den är men jag tänker inte vara hans extramorsa eller slagpåse. Vill någon annan badda pannan på ett fyllo så är man varmt välkommen att göra detta. 
  • Anonym (Ella)
    Guldnovan skrev 2023-07-26 23:40:58 följande:
    Man tar bilnycklarna. Sen ringer man polisen. 
    Jag är inte han partner. Jag bor inte med honom?. Det är inte min uppgift och har man försökt detta en gång och blir slagen med knytnävar mot struphuvudet och huvudet och han drar fram en stor kökskniv framför än och bara flinar.,? han är sjuk och sådär sjuka människor ska inte vanligt folk behöva hantera. Det går till en viss gräns? jag har ringt många gånger. Vad hjälper det? när det kommer till mord av kvinnor så är kombinationen av psykisk sjukdom och missbruk en vanlig gärningsperson. Men om du vill rädda världens fyllon och leka hjälte så är det valfritt. Det är lite som att gå in till vargarna på någon djurpark? det är inte någon mysstämning där. 
  • MrCarlis6000

Det är inget konstigt!

när jag var yngre förfestade vi alltid på en var sin Explorer vodka, 10-15 killar köpte en var sin. Vi hade det jäkligt kul efteråt och under tiden.  17-19 år

70cl är mycket för mig idag men det kan gå ner under flera timmar utan större problem.

vilket trams att han skulle ha problem, de snackar i nattmössan. Mängden vid ett tillfälle gör knappast en missbrukare, snarare hur ofta. 

nu vill jag poängtera att jag dricker kanske 4 gånger om året. Vissa skulle väl kalla mig missbrukare ändå, så tramsigt.

• Hjelm
    MrCarlis6000 skrev 2023-08-04 19:50:22 följande:

Det är inget konstigt!

när jag var yngre förfestade vi alltid på en var sin Explorer vodka, 10-15 killar köpte en var sin. Vi hade det jäkligt kul efteråt och under tiden.  17-19 år

70cl är mycket för mig idag men det kan gå ner under flera timmar utan större problem.

vilket trams att han skulle ha problem, de snackar i nattmössan. Mängden vid ett tillfälle gör knappast en missbrukare, snarare hur ofta. 

nu vill jag poängtera att jag dricker kanske 4 gånger om året. Vissa skulle väl kalla mig missbrukare ändå, så tramsigt.

Om du läser tråden framgår det att mannen ofta dricker så här mycket.
  • Anonym (E.)
    MrCarlis6000 skrev 2023-08-04 19:50:22 följande:

Det är inget konstigt!

Alltså, du behöver nog läsa igenom tråden en gång till samt kolla de äldre trådar som ts skapat tidigare och postat här i tråden. Mängden alkohol är inte enbart det man ser som ett problem här utan hans beteende när han dricker, hur han dricker och kan inte ens låta bli när han ska passa barn. Läs tråden så kanske du förstår. Ts gav inte så mycket info just i starten så läser man bara det så kan man missa men det framkommer sedan.

www.familjeliv.se/forum/thread/82157280-sambo-fornekar-alkoholproblem
  • Citronella

Det är omöjligt att ge ett vettigt svar med så lite information. Jag utgår från att han inte hade barnen den kvällen. Är det en engångsgrej hade jag inte reagerat händer det hela tiden eller om han smusslar och smyger så har han problem. 

• Anonym (M)

Helt beroende på hur ofta han dricker, vad han har för tolerans, hur mycket han väger osv. För mig som är tungviktare och brukar dricka något varje helg så skulle jag klara 70 cl sprit under en kväll utan att bli odräglig på något sätt. För en mindre man med lägre tolerans skulle han förmodligen däcka.

Men i slutändan handlar det om hur man beter sig och om man klarar av att vara utan alkohol. Att dricka mycket behöver inte betyda att man har problem så länge man kan sköta sig och det inte är ett måste att supa till. Om man däremot uppfyller någon av dessa kriterier så bör man fundera över sina alkoholvanor.

Svar på tråden Sambo drack hel spritflaska själv