Inlägg från: Anonym (hjälplös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjälplös)

Hur stor rättighet/skyldighet har man att bli trakasserad i Sverige?

Jag sökte för ett tag sedan skyddad adress,
    men så klart gick den inte igenom efter
    testperioden som kommer först.
    Det bara vräker ned skit i brevinkastet och
    dörren blir påringd, knackad och skrik i 
    brevinkastet. 
    Även om man inte är eftersökt av ett MC-gäng 
    måste det väl ändå finnas någon gräns?
    Man borde väl ha rätt att få vara i lugn och
    ro i sitt eget hem som man betalar flera
    tusenlappar för per månad?
    Man kan ju byta namn och flytta hur mycket
    man vill, personnumret kvarstår ju ändå.
    Vad kan man göra i den här situationen?
    Finns det några alternativ till skyddade personuppgifter?
    Vad tjänar Skatteverket på att vissa personer lever så här?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-07-25 10:59
    Det har pågått i flera år i omgångar,
    i och med folkbokföring.
  • Svar på tråden Hur stor rättighet/skyldighet har man att bli trakasserad i Sverige?
  • Anonym (hjälplös)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-07-25 11:01:11 följande:

Från vem?

Människor som man har sagt upp kontakten med för länge sedan TYDLIGT, som inte fattar ordet NEJ.
  • Anonym (hjälplös)
    Anonym (C) skrev 2023-07-25 11:03:42 följande:

Jag är ingen expert på ämnet, men jag har förstått att Sverige är ett av de sämsta länderna man kan bo i om man vill gömma sig. 

Har du polisanmält alla trakasserierna? Om inte så börja med det!

Jag skulle vilja flytta, men pengarna finns inte och jobbet finns där jag bor.

Viljan/orken att blanda in polisen är liten. Finner dem obehagliga ärligt talat.
  • Anonym (hjälplös)
    Aniiee skrev 2023-07-26 11:41:06 följande:

I och med folkbokföring?

Ok, så TS är med andra ord inte alls trakasserad av någon eller något, utan får välkommen-reklam och dylikt.

I och med att Skatteverket hotas tills jag blir tvungen att folkbokföra mig igen, fast resultatet redan är garanterat.

Exempelvis tryckte Skatteverket på CSN när jag studerade så att studiestödet inte skulle betalas ut, tills folkbokföringen var klar och trakasserierna kunde ta fart i den nya lägenheten.

Är det ett skämt? Nej. Mitt liv är så förstört så att det inte går att reparera längre. Jag har förlorat tid som inte går att få åter.
  • Anonym (hjälplös)
    Mandel skrev 2023-07-26 10:44:24 följande:

Det är ju lite svårt att veta vad man ska svara med tanke att det inte framgår vem/vilka som försöker få kontakt med TS.
    Kan ju lika gärna vara så att det är familj/polis som är oroliga för TS då de kanske inte har hört av TS på månader/år och är oroliga för hur det är med TS likväl som det kan vara psykiskt sjuk granne eller gammalt x eller gamla "vänner" från tidigare kriminellt liv.
    Lite svårt när man inte vet...

Människor som man har sagt upp kontakten med för länge sedan TYDLIGT, som inte fattar ordet NEJ, oavsett repitition.

Enligt Skatteverket har dessa avskyvärda människor rätt att göra mitt liv till ett helvete och ta bort kvalitetstid med nära och kära. Så länge dem inte är MC gäng eller liknande.

Jag har bett Skatteverket att få slut på detta. Vilken jävlig organisation.
  • Anonym (hjälplös)
    Häegertz skrev 2023-07-25 16:15:30 följande:

Hej TS! 

Det låter som du är en TI? 

Om Skatteverket är en sådan organisation.
  • Anonym (hjälplös)
    Anonym (Preppy Peppa) skrev 2023-07-26 10:25:35 följande:

Dokumentera allt som händer, TS. Ta foton, spela in ljud och anteckna. Glöm inte datum och tidpunkt. Och anmäl kontinuerligt till polisen. 

Det är meningslöst jobb. Håller redan på att bli utbränd och är deprimerad.
  • Anonym (hjälplös)
    Anonym (x2y) skrev 2023-07-25 12:25:55 följande:

Risken för att någon far illa är mycket stor. Som dig själv. Eller människor med skyddad identitet. I andra länder är det mycket svårare att få ut sådan information.  Mitt hopp är att EU , om möjligt skulle lägga sig i detta.

Har i flera år beklagat mig över att ha haft oturen att fötts i Sverige och inte haft råd att flytta, när man läser om andra länders regler.

EU borde ha satt stopp för detta, det borde vara ett brott mot mänskliga rättigheter hur man kan lida i skitlandet Sverige.

Jag tycker man ska ha rätten att få vara privat om man vill det. I mitt fall, handlar det om ett liv som jag lagt bakom mig. Jag vill inte diverse människor från den tiden , eventuellt söker upp mig.

Hålle helt med och förstår hur du menar.

De enda som finner nöje i denna tjänst, är snokiga och sorgliga individer som inte har mycket till liv själva. 

Tyvärr har många som håller på såhär goda fulla liv, men Sverige/Skatteverket gör det så lätt att det inte behövs avaras mycket tid till att ta upp tiden för måltavlan och sabotera hur mycket som helst.

Svar på tråden Hur stor rättighet/skyldighet har man att bli trakasserad i Sverige?