• Anonym (C)

Hur stor rättighet/skyldighet har man att bli trakasserad i Sverige?

Jag är ingen expert på ämnet, men jag har förstått att Sverige är ett av de sämsta länderna man kan bo i om man vill gömma sig. 

Har du polisanmält alla trakasserierna? Om inte så börja med det!

• Anonym (C)
    Anonym (hjälplös) skrev 2023-08-01 12:21:02 följande:
    Jag skulle vilja flytta, men pengarna finns inte och jobbet finns där jag bor.

Viljan/orken att blanda in polisen är liten. Finner dem obehagliga ärligt talat.
    Jag tror inte att det är möjligt att få skyddad identitet om man inte polisanmäler. Helst ska du anmäla allt, så att de får en tydlig helhetsbild av vad du blir utsatt för.
  • Anonym (C)
    Anonym (hjälplös) skrev 2023-08-01 12:49:18 följande:
    Har i flera år beklagat mig över att ha haft oturen att fötts i Sverige och inte haft råd att flytta, när man läser om andra länders regler.

EU borde ha satt stopp för detta, det borde vara ett brott mot mänskliga rättigheter hur man kan lida i skitlandet Sverige.
    Anonym (x2y) skrev 2023-07-25 12:25:55 följande:

Jag tycker man ska ha rätten att få vara privat om man vill det. I mitt fall, handlar det om ett liv som jag lagt bakom mig. Jag vill inte diverse människor från den tiden , eventuellt söker upp mig.

Hålle helt med och förstår hur du menar.Tyvärr har många som håller på såhär goda fulla liv, men Sverige/Skatteverket gör det så lätt att det inte behövs avaras mycket tid till att ta upp tiden för måltavlan och sabotera hur mycket som helst.

Du har en poäng, helt klart. Innan det fanns internet var det inte riktigt så illa. Man behövde ofta ringa och prata med en livs levande människa för att få tag på uppgifter om andra. Nu kan man sitta och knappa på dator eller mobil och kartlägga hela grannskapet om man vill.

Men i din akuta situation hjälper det nog föga att jobba för en lagändring. Sånt tar åratal. Vill du ha hjälp av samhället så måste du följa samhällets regler, hur fel du än tycker att de är.
Svar på tråden Hur stor rättighet/skyldighet har man att bli trakasserad i Sverige?