Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

BF april 2024

Rosen3 skrev 2023-08-10 17:02:34 följande:

Testet idag är nästan lika starkt som kontrollstrecket, v 4+6 :)

Glömde bifoga bilden :)

• Rosen3
    Amandy1990 skrev 2023-08-10 20:12:23 följande:

Hej! 

Jag ska nog snart också våga lägga till mig i listan. Men jag fick 1-2 imorse och bröt såklart också upp testet, hehe. Men jag tycker mitt mer liknar 2-3 när jag ser bilderna ovan. Är det inte lite konstigt? Man blir ju orolig.

Du är välkommen i så fall :) Vilken vecka är du i?
  • Rosen3
    Amandy1990 skrev 2023-08-10 20:56:59 följande:
    Tack snälla! Lite oklart men jag tror 4+0 ☺️
    Ja då kan det nog vara lite för tidigt för 2-3, men testa om någon dag igen :) 
  • Rosen3

När skriver ni in er hos barnmorska? 

Jag funderar på att vänta några veckor till, eller blir det för sent? Jag har ju några missfall i bagaget och varje gång jag bokat in tidigt så får jag alltid ringa in och avboka på grund av missfall och det känns inte så kul. Vill därför vänta lite denna gång känner jag. Funderar på att gå på ett tidigt ultraljud i vecka 8 innan så att man kan få se ett ev hjärta slå. Då känns som en större chans att det kan gå vägen även om man aldrig kan vara säker :) 

• Rosen3
    Sellerin skrev 2023-08-10 22:51:56 följande:
    Jag pratade med min BM tidigare i veckan. Har ett besök inplanerat onsdag om två veckor (v 7+0 tror jag) med besök hos henne + VUL hos läkaren. därefter är själva inskrivningen 22 sept, vilket blir början av vecka 12 för min del. 

Jag hade ringt nu om jag var du, och frågat om att få ett VUL. Jag tror man säger att om man ser ett hjärtljud då, så minskar risken för missfall ytterligare, då allt verkar utvecklas som det ska. Kan även vara ett skönt datum att rikta in sig på och försöka undvik att gå och oroa sig fram tills dess, utan vara trygg i att man får veta mer då :) 

Okej, jag bokade faktiskt in ett VUL privat i början på v.8 (dem sa att hjärtljud då borde ses). Men kanske kan få det gratis via barnmorskemottagningen istället? 

• Rosen3
    Sellerin skrev 2023-08-11 11:51:57 följande:
    Jag har erbjudits det av min BM de tre gånger jag varit gravid. Aldrig ens behövt frågan om det faktiskt. Går till en privat mottagning.

Tänker att de borde erbjuda dig det, med tanke på tre missfall. men verkar så olika beroende på vem man går till! 
    Jag skickade ett meddelande till den barnmorskemottagning som ligger nära mig och enligt dem får man bekosta och boka in detta själv på en privat klinik. Ärligt talat. Blir lite less på sjukvården ibland faktiskt. Tycker ändå man ska få bra stöd i sådant här sammanhang med flera missfall i bagaget :( 
  • Rosen3
    Mickan91 skrev 2023-08-11 15:11:39 följande:
    Det är samma där jag bor. Ringde och bokade på en privat idag! Det får vara värt dom pengarna istället för den långa väntan med oro 😫
    Upplevde dessutom att barnmorskan jag pratade med där var den gulligaste på länge! Tycker de jag pratat med tidigare känTS rätt barska och irriterade.
    Hon jag pratade med nu var SÅ ödmjuk och förstående 🙌
    Skönt att du verkar hitta ett bra ställe! :) Jag bokade in tidigt UL nu på ett annat privat ställe, men verkar som att man ändå får betala för ultraljuden även fast man skulle bli inskriven där. Ett annat privat ställe betalar man för allt och då tyckte jag det var lite väl dyrt. Men det beror ju säkert som ni säger beror på vart man bor. Får väl helt enkelt betala extra om jag vill göra just ultraljud och sen gå gratis på barnmorskemottagningen.  Men blir bara så trött när man önskar man kunde få bra hjälp oavsett var man bor :)
  • Rosen3

Tog ett digitalt test idag igen som fortfarande visade 2-3, suck blir orolig igen nu. Kan det inte bara gå vägen. Jag är dock lite osäker på exakta dagar men tror jag i vecka 5+2. Bör ju slagit om tycker man ju. Teststrecket på vanliga stickan är i alla fall lika starkt. När slog erat om till 3+ och hur såg testen ut då?

• Rosen3
    Rosen3 skrev 2023-08-13 15:25:58 följande:

Tog ett digitalt test idag igen som fortfarande visade 2-3, suck blir orolig igen nu. Kan det inte bara gå vägen. Jag är dock lite osäker på exakta dagar men tror jag i vecka 5+2. Bör ju slagit om tycker man ju. Teststrecket på vanliga stickan är i alla fall lika starkt. När slog erat om till 3+ och hur såg testen ut då?

Kollade längre bak i tråden nu och såg att ni lagt ut lite frågor och bilder om det tidigare och såg att era slagit över några dagar senare, hoppas att det är så för min del med :)
  • Rosen3

Fick efter många om och men 3+ idag och är i vecka 6+0 (Kan skilja någon dag hit och dit). Men är ju väldigt sent det slog över. Är superorolig för missfall igen såklart. Fått en tid för tidigt VUL på måndag så får vi se hur det ser ut, kan ju vara för tidigt med. Hoppar det så bra ut, denna oro alltså. 

Svar på tråden BF april 2024