BF april 2024
Okej då ska jag försöka att inte oroa mig ;)
Spännande med ultraljud, uppdatera hur det gick!
Någon annan som har sjuk trötthet? Min dotter sa till och med imorse att jag hade streck runt ögonen haha!
Jag jobbar hemma tack och lov så kan sova en stund på lunchrasten. Men det är hemskt att Vara såhär trött! Och är absolut inte sugen på kaffe heller och kan ju Inte dricka energidryck. Har köpt tabletter med järn och folsyra i men mår ännu mer illa av dom.
Samma här! Otroligt trött och orkeslös till det mesta tyvärr (går in i vecka 8 nu)
Hej gruppen 👋🏻 Har plussat efter 2 tidigare missfall och är livrädd för att det ska hända igen. Har ibland värk (molvärk?) och det är psykiskt påfrestande eftersom det påminner om missfallen. Ville ändå gå med i här eftersom just nu är jag fortfarande gravid och jag vet ju aldrig hur länge det varar. Försöker tänka positivt men ibland är det svårt.
Rosen3: gick inte att citera men ett lågt TSH som du har indikerar ju snarare normala-höga värden av T3 och T4 (alltså själva hormonet). Så då vill läkaren självklart inte substituera dig med Levaxin och alltså mer hormoner ☺️
BF 10 april, ska bli spännande att följa er alla!
Tack Strawberry! Skönt att höra att det kan gå bra ändå. Försökte ?lägga? mobilen som du tipsade om men det funkade inte för mig 😂
Efter 10 års försök plussade vi igår för allra första gången 😭😭
Supertidigt (nästan en vecka innan bim) så allt kan säkert hända men vågar mig in i denna gruppen nu iaf 🙏
BF borde bli 4 maj men jag kommer försöka få kejsarsnitt så lär landa i april om allt går vägen.
När har ni alla som tidigast fått göra första ultraljudet ?
Jag tror att mitt inlägg inte publicerades Så försöker igen 😅
var på ultraljud idag! enligt min beräkning från senaste Mens skulle jag vara i v 7+2 idag.
hon gjorde ultraljud på magen, är inte det konstigt när det är tidigt ultraljud? Hon letade och letade och tillslut hittade hon en hinnsäck. Hann bli lite orolig innan hon tillslut hittade lilla fostret och även ett hjärta Som slog! dock flyttade hon bak mig så enligt storleken på fostret så är jag bara i v 6+3
huvudsaken är såklart att den lilla där inne lever och mår bra! Men blev ändå lite besviken då jag räknar varenda dag nu tills mitt sjuka illamående ska gå över. och att jag ska ?kunna? berätta för folk varför jag inte orkar, varför Jag inte kan komma på grannens grillning, varför jag inte kan äta Vad som helst. kräkts varje dag i ca en vecka nu. som sagt klagar inte men måste erkänna att jag hellre hade blivit flyttad framåt än bakåt 😅❤️
Inderbat att få se de lilla hjärtat❤️. även om jag verkligen förstår att de är tråkigt att bli tillbakaflyttad.
svarar på lite av dina gamla frågor, här är en till med HG i bagage, jag är 32år o tillhör Växjö. en dotter född 2016 då jag hade hg men lyckades för de mesta på egen hand med få inläggningar. sonen född 2019, första gången på akuten va i vecka 8 sen minst en gång i veckan till han va ute i v.42🥵. Denna gången började jag kräkas i v.5+1. testat en rad mediviser men utan vidare effekt😔. ingen inläggning än, men -5kg på vågen o ketoner som skriker på max så de är inte långt ifrån nu.
hur har du de med illamående o andra symtom?❤️
Fy för HG! :( jag trodde att jag var längre gången denna gång när jag började må illa så hade lite hopp, men efter UL igår blev jag ju bakåtflyttad så jag började må riktigt illa i v 5+3 denna gång. Och det Blir värre ju längre tiden går. Har gått ner 3 kg hittills och är bara i v 6+4. inte heller behövt läggas in ännu, men inte tagit några prover då jag inte skrivit in mig hos barnmorska ännu. Men äter smått och dricker trots att jag spyr.
annars är jag sjukt trött och ont i brösten men det är ingenting jämfört med illamåendet och kräket :( är inte sugen på något men försöker tvinga i mig det som känns mest okej. det känns så jobbigt Att inte kunna ta hand om hemmet, mig Själv och inte orka leka med dottern, säga Till dottern att jag inte mår så bra och hon hör ju mig spy. vill Berätta att jag är gravid för henne då hon så gärna vill ha ett syskon men eftersom det är så tidigt så vill jag helst vänta.
vilken vecka är du i nu?
Ja de är verkligen hemskt!. fått testa nårra läkemedel ännu?. Tänker om du haft någon kontakt med Bm trotts att du inte är inskriven.
mm försöker ju hela tiden stoppa i sej nåt men så svårt när man nästan garanterat får upp allt igen. Vissa dagar är jag super hungrig o sugen att typ allt men de funkar inte ens dom dagarna.
ja helt galet trött är jag med. hur gamal är din dotter?. Vi väntar också med att berätta till KUB är gjort tänker jag. Får se hur de går🙈. Jag är i v.8+4.
Nej inte ännu. Tänkte faktiskt kontakta dom på måndag om jag inte behöver åka in innan dess. Minns inte hur jag fick utskrivet senaste grav, men det är bm som fixar det va? 😅 då fick jag i alla fall testa lergigan, lergigan comp och någon mot åksjuka men de hjälpte inte mig den gången tyvärr. min dotter är 5,5 år och hennes dröm är ju att få ett syskon, så känns inte som att jag kan berätta nu eftersom man aldrig vet vad som händer, hon skulle bli så ledsen 🙈
har du fått några läkemedel?
Tack fina ni för er omtanke. ❤️ Det gick bra. Läkaren daterade mig till 7+1 som enligt sista mens. Hjärtat slog och fostret mätte 10mm. Nu får jag hålla mig till kub den 5/10.
Det va en väldigt varm läkare också, tvärtom de jag hade när jag fick mitt MA. hur man blir bemött i vården betyder verkligen mycket. Jag hoppas sååå att det går bra för er alla när det blir dags för era vul ❤️
Upptäckte precis att jag blöder lite. inte mycket o jag inte ont.. än. 7+5 idag. Mår ganska illa o har gjort ett par dagar, dålig matlust o dålig energi. Brösten känns spända. Men man blir ju orolig över att det ska tillta. Bara att sitta lugnt i båten antar jag o se vad som händer..
aldrig varit med om det i tidigare graviditeter..
hoppas det går över 😞
Har du slutat blöda? :(
Om du fortfarande har symptom som illamående osv så har jag förstått det som att det är ett gott tecken!
alla grav är ju olika och flera jag känner har haft blödningar under graviditeten som de inte kunnat förklara vad det beror på. håller tummarna Att allt går bra!!
Hur mår ni allihop?
Är vi några kvar här eller har de flesta flyttat till Facebookgruppen? :)
Jag går in i vecka 10 idag och har fortfarande problem Med illamående och kräkningar, har hyperemesis som i tidigare graviditeten. såå Påfrestande då Jag inte ens klarar av att sköta om hemmet, gör det jag verkligen måste, typ duscha och lämna barnet på förskolan och sen ligger Jag i sängen resten av dagen :( fått åka in akut 2 gånger hittills och fått dropp. Känns så hemskt att inte kunna glädjas så som jag vill. Jag ÄR glad men det är som att ha magsjuka i 3 veckor i streck, och jag vet att jag förmodligen kommer fortsätta må såhär åtminstone några veckor till. Blir så begränsad, om jag måste ta mig någonstans får jag ha en spypåse i handen. Köpte en cykel för att kunna lämna barn på förskolan då jag mår för illa för att åka buss. Får stanna några gånger och spy på vägen men det är så det är haha.
läste även nyss meddelande från barnmorskan att jag har lågt järnvärde så måste börja med järntabletter. det Är ju ganska vanligt så inga konstigheter utom att det är svårt för mig att få I mig och behålla tabletter just nu.
sköldkörtelproverna visade också låga värden så ska ta om dom (för fjärde gången då det varit avvikande på alla prov) har någon mer problem med sköldkörteln?