Inlägg från: SeptemberB |Visa alla inlägg
  • SeptemberB

BF april 2024

Rosen3 skrev 2023-08-06 21:13:07 följande:
    Jaa precis. Jag har inte jättemycket symtom, lite molande värk på kvällarna. Du då?

Verkar skilja lite på testerna ja :)

Ska oxå testa för 3+ och sedan inte testa mer :)

Håller tummarna för oss!! :)
    En del molvärk, lite ömma bröst, tröttare än vanligt och illamående (ganska lätt illamående) på morgonen och ibland under dagen.

Ganska likt hur det var med första barnet. Där kom det riktiga gravidillamåendet först i vecka 7-8. Minns att då pendlade symptomen rejält så ena dagen kunde vara helt symptomfri medan nästa kom alla symtom på samma gång.

Håller tummarna för att det går vägen för oss båda!
  • SeptemberB
    sarakarolina skrev 2023-08-08 20:42:30 följande:

Nu är jag i vecka 4+6 och jag är så orolig. Hjälper inte att jag redan lider av stress (sjukskriven på 50 procent efter ett stort stresspåslag tidigare i somras). Vecka 25 fick jag reda på att jag har endometrios och en cysta på vänstra äggstock. Veckan efter det fick jag ont och då hade jag fått en ägglossningscysta såklart på samma sida. Smärtan jag kände då är inte samma som jag känner just nu. Ingen stark smärta utan mer starkt obehag och ömmande. 

Var nu ikväll på akuten för att jag var/är rädd för ett utomkvedshavandeskap. Sjuksyrran tog de vanliga proverna men då jag bor i en mindre stad (Enköping) så blev det inget ultraljud. 

Kan såklart vara graviditeten som ömmar eller mina cystor. Känns lite sådär och så är jag en sådan orolig själ. 

Är det just utomkvedeshavandeskap du är orolig för?

Vid alla mina graviditeter (nuvarande, fullgångna och missfall) har jag haft mer dragningar, obehag  och molvärk i vänster äggstock. Har haft cystor på äggstockarna så förstår vilken smärta du pratar om. 

Är i 4+5 nu och idag fick jag starkt sendrag vid vänsteräggstock. Känner också mycket obehag p.g.a. svullen mage. Tror alltså att det är normalt att smärtan/obehaget sitter mer på ena sidan livmodern. Kanske har att göra med vart ägget fäste?
  • SeptemberB

Tänkte ta sista testerna idag och var säker på att clearblue veckoindikator skulle visa 3+. Är i vecka 4+6.

Det visar 2-3 vilket stämmer egentligen, men trodde att eftersom teststrecket blev starkare än kontrollstrecket på testlagrets tester så skulle det visa 3+?

Någon mer som följt graviditeten med veckoindikator?

• SeptemberB
    Sandra.91. skrev 2023-08-09 08:10:15 följande:
    Japp jag har gjort det, de känns lite lugnare då jag är jätte orolig för missfall🙈. Men i söndags fick jag 3+❤️
    Vilken dag var du i då?

Har såklart googlat bilder på hur teststickorna inuti clearblue ser ut vid 3+ och 2-3 och tycker mina ser ut som 3+. Antagligen hade det slagit om ifall jag inte varit så hetsig utan väntat någon dag Skäms
  • SeptemberB
    SF123 skrev 2023-08-09 08:18:53 följande:

Är det någon som testat med rfus testa tidigt testen?
    hur tydligt kan sträcket bli efter stegring? 
    orolig att jag inte får stegring mer nu.

RFSU tar lång tid på sig!

Vad jag minns från min förra graviditet så fick jag lika starkt eller nästan lika starkt teststräck på äl+20. Slutade testa sedan.

Teststräcken blev ljusare också när testet torkade. Vilken dag är du på?
  • SeptemberB
    LillGumsan skrev 2023-08-09 12:47:25 följande:
    SeptemberB jag har också följt med veckoindikator. är just nu i vecka 4+4 eller 4+5.. oklart 🤓 men jag fick 2-3 i lördagsmorse då jag testade.. 4 dagar sedan nu.. så tror jag ska testa igen imorgonbitti och hoppas på 3+ 
    Hittade den här bilden från en annan användare på familjeliv:

Och det matchar andra bilder jag sett.

Mitt såg ut såhär imorse:

Så antagligen tog jag det någon dag för tidigt för att få 3+. Förra testet för en vecka sedan matchade 2-3 bilden ovanför och då var också resultatet 2-3 😊
  • SeptemberB
    Sandra.91. skrev 2023-08-09 20:27:09 följande:
    5+4 tror jag De blir😊. Oki spännande, de ska jag med göra. Men vänta någon dag o gör de igen om du vill, hade nog kag gjort❤️
    Sandra.91. skrev 2023-08-09 20:28:56 följande:
    Jo men de ser verkligen ut som på 3+. Så de är nog inte långt kvar. Vilken vecka är du i nu?😊
    Sandra.91. skrev 2023-08-09 20:32:36 följande:

Testade även 5+0 då fick jag 2-3 v. 

sry gör många meddelande med så förvirrad idag😅🙈

Är i vecka 4+6. Tänkte först göra ett nytt om några dagar, men känner nu att nää. det får vara sluttestat. Testet från testlagret har starkare teststreck än kontrollstreck. Clearblue-testet verkar vara precis på gränsen att tippa över till 3+. Lär inte få ut mer information än vad jag redan har från testerna. Känner att jag har lagt nog med pengar och ångest på tester nu så det får vara nog nu Skrattande

• SeptemberB
    sarakarolina skrev 2023-08-10 13:08:23 följande:
    Ja och smärtan överlag. Ringde Gyn igår och fick en akuttid ganska omgående. I livmodern kunde gynekologen se något som var 3mm brett. Hon sa att det inte stämmer med veckan jag bör vara i (då 5+0). Hon sa då att det kan vara ett utomkvedshavandeskap och att det bara är en tom hinnsäck som finns i livmodern. Hon kunde inte se om fostret sitter utanför livmodern. Fick lämna blodprov för att kolla hcg-nivån. Kollade 1177 och provsvaret visade 832. Vet inte om det är bra eller dåligt heller. 

På ultraljudet kunde gynekologen även se att min endometrioscysta har vridit sig något och lagt sig bakom livmodern. Kan vara därför jag har ont.

Ska tillbaka till Gyn imorgonbitti och mäta hcg-nivån igen. Om det visar på utomkvedshavandeskap så skulle det bli ambulans till Uppsala och operation. Om det ser ok ut så blir det nytt ultraljud nästa vecka. 

Känns just nu som att det inte blir en aprilbebis. Så ligger man här med illamående, ont i brösten och humör som svänger hela tiden.. kanske för ingenting. Blir så ledsen 
    Håller tummarna för att det går bra för dig!! Bra att du fick komma in direkt och att de håller koll på dig nu 💕
  • SeptemberB
    Rosen3 skrev 2023-08-10 17:03:44 följande:
    Glömde bifoga bilden :)
    Jag tycker det där teststrecket är bredare och starkare än kontrollstrecket!! Skrattande
  • SeptemberB
    Rosen3 skrev 2023-08-18 05:09:07 följande:

Fick efter många om och men 3+ idag och är i vecka 6+0 (Kan skilja någon dag hit och dit). Men är ju väldigt sent det slog över. Är superorolig för missfall igen såklart. Fått en tid för tidigt VUL på måndag så får vi se hur det ser ut, kan ju vara för tidigt med. Hoppar det så bra ut, denna oro alltså. 

Jag tycker inte det låter så sent för 3+ 😊 Håller tummarna för måndag! Jag har vul på fredag!
  • SeptemberB
    Rosen3 skrev 2023-08-18 07:19:17 följande:
    Hmm, hoppas du har rätt. Verkar variera en hel del men jag har en dålig magkänsla, men den stämmer ju inte alltid. Vilken vecka är du i nu? Håller alla mina tummar för dig på VUL. 
    Tror jag idag är i vecka 6+1! På fredag borde jag vara i 7+ någonting. Är det privat vul du ska på?
  • SeptemberB
    Rosen3 skrev 2023-08-21 11:37:34 följande:

Var på tidigt VUL idag i vecka 6+3. Doktorn kunde bara se en säck (han sa äggsäck, menar han hinnsäck?) på 7 mm. Inget foster i än iaf. Han flyttade bak mig ca en vecka. Han sa att jag skulle komma tillbaka om två veckor igen så får vi hoppas att det växt till sig. Inget utomkvedshavandeskap iaf. 
    När jag tänker efter visade ju mitt CB-test 3+ sent så då borde det stämt in med tiden. 

Nu är jag såklart ännu oroligare för missfall. Hur kan man bara bli bakåtflyttad så? Min sista mens var den 9 juli och är ganska säker på att min ÄL var ganska tidigt den 21 juli. Förstår att det kan ändras några dagar men nu blir man ju orolig. 

Någon annan som varit med om samma? 

Har du några symptom du kan gå på? Dvs hur länge du varit illamående, haft ömma bröst eller liknande?

Ska du tillbaka på något mer vul?
  • SeptemberB
    Rosen3 skrev 2023-08-21 15:06:09 följande:
    Haft symtom som ömma bröst och lite illamående från dagen innan jag fick positivt på gravtest. Testade positivt på äl+1 men osäker nu när jag egentligen hade min äl. Läkaren var inte så himla social och pratade knappt fast jag hade frågor. Han visste nog inte vad han skulle svara. Han bad mig återkomma och två veckor igen och att man då borde se. Bokat in ett VUL på ett annat stället och hoppas på att det ser bättre ut då. Men all denna väntan?.
    Hur ser graviditetstesten (stickorna) ut? Du fick ju 3+ på cleablue, men tänkte om man kan tyda något av dem.

Jag hade liknande dig min första graviditet. Fick bruna flytningar vid ca 6+1 (eller om de hade börjat någon dag tidigare och jag började blöda då). På VUL såg man en hinnsäck som motsvarade ca vecka 5+0, minns tyvärr inte helt. Det slutade med missfall men jag hade anat det tidigare eftersom mina graviditetstest aldrig blev riktigt starka.
Svar på tråden BF april 2024