Inlägg från: Sally101 |Visa alla inlägg
  • Sally101

BF april 2024

SeptemberB skrev 2023-07-31 09:25:14 följande:

Tänkte skriva in mig i listan igår men väntade tills jag testat idag och jag tror tyvärr inte denna graviditeten går vägen 😔

Hur har era test och er stegring  sett ut före BIM? 
    Det är tidigt än att säga eftersom jag bara är på 12 dagar efter ägglossning men rfsu-testen är otroligt svaga. Det översta är från äl+10. Sedan äl+11 , sedan äl+12. (De andra är apotekets egna)

Apotekets egna, äl+10

Apotekets egna äl+12

Känns så trist för på 4 graviditeter har jag haft 2 kemiska graviditeter (tror detta är en kemisk), ett MA och ett levande barn. 😔 Med min graviditet som var lyckad så var rfsu tokpositivt vid äl+14 så det känns redan kört...

Hej, välkommen till gruppen Hjärta Jag tog Baby Plans testa tidigt på äl+11 och det var så så svagt, har efter det haft svaga tester tom i lördags då rfsu visade positivt.

Jag har testat jättemycket och är rädd för missfall, men jag försöker tänka att det enbart tillför stress och oavsett vad som sker är det inget jag kan styra över Hjärta 

Bilden nedan är ifrån igår söndag äl+16 (morgonurin) och innan dess har det varit streck på både baby plan och rfsu, samt "gravid" på clearblue digital "vanlig" och med veckoindikator, men de strecken har inte gått att få med på bild utan att redigera, se bilden med två stickor, där är den nedre stickan baby plan testa tidigt äl+11, den övre på samma bild är rfsu, samma urin (morgonurin).

• Sally101
    Sol093 skrev 2023-07-31 11:56:48 följande:
    Hallå alla! Jag plussade idag med bf 2/4. Det är väldigt välkommet men kom ändå som en liten chock när jag insåg att mensen är försenad med flera dagar. Vi förväntade oss inte ett plus redan då första barnet tog några månader att få till. Jag lägger till mig på listan! 🙂 grattis till era graviditeter och en stor kram till er där det inte verkar gå vägen! ❤

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet 
    Hej! Välkommen till gruppen!! Hjärta Stort grattis till plusset!
  • Sally101
    Lilja3389 skrev 2023-07-31 19:32:31 följande:

Fortfarande gravid, så de känns lovande. På resande fot, när vi kommer hem tänkte jag testa igen. För att se om testerna är starkare. håller de i sig ska vi boka vul privat, inte vågat boka ännu. Vid missdallet i maj/juni, boka jag tidigt. Men nu avvaktar vi lite. Vore så skönt att få veta hur det går.

men skönt att vara på resande fot för då hinner jag inte tänka så mycket på det. 

syntom ännu trötthet och minskad aptit på frukosten. illamåendet håller sig borta än så läng. men har kommit runt v7, både när jag vänta grabben, vid MA och vid missfall. Så kommer väl om 2-3 veckor..

Skönt att hålla sig sysselsattGlad jag känner starka symtom redan nu med illamående över hela dagen, men som är värst på morgon och em/kväll, smärta i brösten, känsliga bröstvårtor och konstigt nog(?) uppvälld mage?! Vet inte om det är livmodern som växer så det knakar? Har också gått upp typ 2 kg samt har molande/tryckande värk typ bak/ner i bäckenbenet. Haha börjar få för mig att min förra mens pågick under en oupptäckt graviditet, men då bör jag ju inte stegra på testen nu Skrattandehaha 

Försöker se alla symtom som tecken på att det utvecklas där inne, det gör det lite mer uthärdligt.
  • Sally101
    BeeHappy skrev 2023-08-01 09:19:00 följande:
    Hej tjejer! Plusade nu på morgonen och skriver in mig på listan! Så otroligt nervöst och spännande, känns också nästan som att jag "hittar på" eftersom det är så tidigt och osäkert. Men det finns något fint i att våga hoppas att det ska gå vägen även om det är tidiga dagar Hjärta och trots tidiga mf i bagaget. 

BF April 2024 

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet

Lite illamående, uppblåst över magen, livliga drömmar och andfåddhet är mina symtom än så länge! 
    Välkommen och stort grattis Hjärta Känner mig nästan också så, känns overkligt på något sätt! 
  • Sally101
    Rosen3 skrev 2023-08-01 12:37:01 följande:

Hej! Hoppar in här då jag fick positivt på stickan i förrgår med BF 13/6. Vi har haft tre missfall tidigare (två av dem kemiska) så jag vågar inte hoppas än då det är väldigt tidigt. Ville först avvakta med att vara med här, men vill ändå ha stöd känner jag :) 
    Vi har gjort utredningar som inte visat något än, men inväntar svar på några sista prover. Vi har fått progesteron nu som kan hjälpa vid denna graviditet. 

Tråkigt för er där det ej gått vägen, förstår precis känslan. Och grattis till er som oxå plussat, håller tummarna :)

Jag har lite symtom som illamående och svullen mage. Hungrig med :) 

Tog ett test igår på äl + 11 (enligt bilden nedan). Ska se om det ökar imorgon. Tror ni detta är normalt streck?

Lägger in mig på listan oxå:

BF April 2024 

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)

Grattis, du är så välkommen hit GladHjärta

Jag tycker strecket ser normalt ut, särskilt om det är 3 dagar innan bim Glad
  • Sally101
    Sparks729 skrev 2023-08-01 09:24:03 följande:

Godmorgon ❤️
    Hur går era tankar med att berätta denna nyhet för vänner/familj/sociala medier? 

Kram 

JenniferO skrev 2023-08-01 09:37:54 följande:

Tidigare graviditeter har jag berättat för familjen nästan direkt och sedan vänner/sociala medier runt vecka 13. Nu kommer vi nog vänta så länge det är möjligt.. Är lite nervös över folks kommentarer kring att det är fjärde barnet. För oss är det väldigt planerat och efterlängtat! (Jag har två sedan tidigare och maken och jag har ?bara? ett gemensamt. 

Hur tänker ni? 

Vi har redan berättat för sambons mamma och syster, jag har delat med mig till 3 nära vänner som vetat om att jag och sambon försökt. Ska resa till min familj nu i veckan, de bor en bit bort, och tänkte då berätta för 3 nära anhöriga Hjärta

Vet att många är oroliga att "ropa hej" innan man gått mer än 12 veckor, men vi tänker att vi berättar för människor vi ändå hade delat med oss till gällande eventuellt missfall. Känns ju som att man spricker och bara vill skrika ut det!

Är så rädd att försäga mig på jobbet eller typ kommentera att jag mår illa, är trött eller tycker det luktar skumt eller att kaffet smakar konstigt...Hahaha. Går på semester imorgon och det ska bli skönt, slippa låtsas som inget på jobbet!
  • Sally101
    JenniferO skrev 2023-08-01 09:01:34 följande:
    Vad ?skönt? med massvis med symtom iaf. Det där med magen är för att progesteronet är så högt och då stannar tarmarna av litegrann. Det kan leda till uppsvälld mage Skrattande

Jag är så himla orolig för missfall. Har varit det varje graviditet, trodde det skulle vara annorlunda nu fjärde gången. Tänker så mycket på att jag aldrig haft ett m/ma och fått tre frisk barn, då borde ju något gå åt skogen nu.. Är dock bara 28 år så åldern har jag ju på min sida iallafall. Vill bara snabbspola tiden till oktober eller något sådant.
    Ja det känns lite som ett kvitto på att hormonerna ökar! Jaha! Haha och jag som tänkte att men gud vad snabbt det gick här då! Kanske därför jag gått upp något kilo då, eftersom maten inte kommer ut.. 

Förstår, det känns som att vi är många som är oroliga för det, jag hoppas att du har personer som stöttar dig i din närhetHjärta 

Men vad kul jag är också 28 {#emotions_dlg.flower}
  • Sally101

Välkommen Candellis kusp och sarakarolina{#emotions_dlg.flower} och vad kul att du kände att du kunde lägga till dig i listan nu SeptemberB Hjärta

På tal om symtom..
    Hahaha alltså jag måste bara berätta... haft kontakt med elbolag idag pga flytt snart. Hade gråten i halsen under hela samtalet för att jag tyckte de var så omständiga, när jag la på började jag storböla....hahaha

Lyssnade på lugn musik imorse och det gick inte heller för sig, kändes som att jag skulle börja gråta på en gång.. haha Tyst

• Sally101
    Carabellis kusp skrev 2023-08-02 11:27:34 följande:
    Tack! ❤️

Den där känsligheten är så lik PMS tycker jag. Jag är rätt känslig nu och det känns så himla overkligt med en graviditet (fast jag gjort det 2 ggr förr)
    Oj såg nu att jag stavade ditt namn fel.. det var inte meningen haha 

Ja men för min del är det snäppet värre nu än med pms, tycker ändå att det är skönt med symtomen, men drygt att ha det på jobbet, så deg blir skönt att gå på semester idag!
  • Sally101
    hallonbaten skrev 2023-08-02 11:29:32 följande:

Hej alla. Jag skriver upp mig på listan, även om det är väldigt tidigt för mig. Jag väljer att vara hoppfull om att det kommer gå vägen denna gång. Fick tidigt missfall i vecka 5-6 i våras.

Plussade nyss med Clearblue ultratidig digital. Fick ett superdupersvagt streck på testlagrets också. Är på äl+11, BIM först på lördag. Jag kommer ta ett nytt test då för att se att strecket har ökat i styrka Glad

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet

Hej och välkommen! Kul att så många hittar hit Hjärta
  • Sally101
    KiMi1114 skrev 2023-08-03 06:19:52 följande:

Han hade en fruktansvärd dålig dag igår.. Inget ville som han ville. Så när han suttit och pratat ut visste jag inte riktigt om jag var redo att ge honom överraskningen.
    Han är en sådan person som vill att allt ska hända NU. Så han trodde ju inte att han kunde bli pappa då första månaden ej tog sig.. 
    Men jag lämnade över en present och sa varsågod, han sa ju att han ej fyller år nu. Nä men det är kanske något som piggar upp sa jag.
    Han öppnar paketen och Säger : du skojar? Hur glad som helst! Det var ju absolut inget han trodde på. Han trodde jag skulle komma med någon ploj-grej eller typ kalsonger.
    Så kvällen tog en hastig vändning 20.30 Hjärta

Gud vad roligt att höra, att det tog en positiv vändning. Grattis till er båda Hjärta
  • Sally101
    Sandra.91. skrev 2023-08-03 09:54:45 följande:

Grattis till er alla som plussat o styrkekram till er som fortsätta kämpa❤️. 
    Häromdagen plussade jag, vilken chock då jag käkar p-piller. så mycket blandade känslor. Dock varit väldigt svaga plus så väntat att de inte går vägen. Men samtidigt har jag ganska mycket symtom, illamåend, kräkning började i morse. Ömma bröst sen en vecka tillbaka. Sover oroligt, trött hela tiden o molande värk längst ner i magen. Har två barn sen tidigare. 
    BF den 2/4-24

Välkommen och grattis även om det kom som en chock FörvånadHjärta
  • Sally101
    Sandra.91. skrev 2023-08-04 07:48:27 följande:

en jätte fin idé, mycket lättare på fb. Kan man inte göra en fb-sida nu å ha den helt stängd så ingen anan de som är med i sidan ser?. Så behöver man ju inte heta BF april 2024 utan nåt helt annat. 

vi hade en grupp när jag väntade sonen ? hemmagjord glass? hette den. De va ju aldrig någon som misstänkte den🤣🥰. 

Haha jo men det skulle vi väl kunna Glad blir så mycket lättare att svara personer och att frågor inte försvinner bland alla svar i tråden Glad

Jag öppnar en idag, hmm "Påskpynt DIY"? Så sätter jag som fråga vad man heter här, för att kunna accepteras in i gruppen Glad
  • Sally101
    Janbo skrev 2023-08-04 13:48:45 följande:
    Jag är ?inte med? i den här tråden längre då jag just nu genomgår en kemisk graviditet (v.5 missfall). Men jag ville bara säga att ditt inlägg ger mig hopp! Jag fick också missfall på min första graviditet.. ❤️ Håller alla tummar för dig och er andra.
    Vad tråkigt att höra, jag beklagar,  stor kramHjärta
  • Sally101
    Shatterme skrev 2023-08-03 14:17:34 följande:

Hej allihopa! 

Jag vågar mig på att skriva här, även om det känns läskigt. 

I slutet av maj fick jag ett tidigt missfall (runt vecka 6). Det var min första graviditet och tog såklart hårt på både mig och min partner. Jag fick igång min ägglossning runt 14 dagar senare och plussade (till min stora chock) vid ca BIM-2. Och jag som inte skulle testa först minst en vecka efter BIM? 🙈

Hann bli överlycklig i typ 5 sekunder innan oron trängde på. Jag är redan en väldigt oroligt lagd person från början så detta är minst sagt tufft.

Mina första symtom var molande värk i ryggslut och sidorna, dessa kvarstår och pendlare lite. Känner även hur det liksom drar och spänner lite överallt. Känner mig stel och obekväm. Utöver det är brösten svällda och ömma och min mage löper amok. 

Går idag in i vecka 6 och ska på VUL nästa onsdag för att säkerställa graviditeten i livmodern. Fick åka in till KK förra veckan för att jag var lite orolig för min värk och de vill utesluta utomkveds, även om de tvivlar på att det skulle vara fallet. Fick ta hcg-prover vid två tillfällen som visade okej stegring. Försöker hålla mig lugn och tänka positivt, men svårt. Får göra mitt bästa!

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    4/4 Shatterme, 1a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet

Vad kul att höra, grattis och välkommen till gruppen Hjärta
  • Sally101
    Lavendel94 skrev 2023-08-04 15:28:15 följande:

Hej allihopa! Först, stort grattis till alla som plussat!❤️
    Jag skriver gärna in mig på listan, en Facebook grupp låter dessutom mycket bra!😊

Vi plussade i tisdags och tagit fler tester under veckan som är positiva, det känns skönt. Detta är 1a barnet och 1a graviditeten, vilket känns så otroligt spännande, men samtidigt läskigt... tänker det därför är skönt att vara med i en grupp såhär, dela tankar och få tips. Vi kommer hålla graviditeten hemlig till 2a trimestern, så behöver support!🙈 
    Än så länge mår jag bra, lite illamående som kommer och går, samma med molvärk. Sover ganska dåligt och drömmer mycket, så framförallt är jag väldigt trött... 😅

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    4/4 Shatterme, 1a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 

Välkommen!Hjärta
  • Sally101
    Sandra.91. skrev 2023-08-04 15:40:10 följande:

Tack ja de är mycket att ta in😅🙈❤️. 

ja men de låter kanon👍🏼. Skriv sen när de är färdigt så man kan söka.😊

BeeHappy skrev 2023-08-04 15:42:21 följande:

Håller med! Kul med en fb-grupp Skrattande

Den finns nu! Kolla instruktioner i mitt startinlägg Glad
  • Sally101
    Carabellis kusp skrev 2023-08-04 15:53:07 följande:
    CoolGött! Dock hittar jag inte gruppen på fb
    Sandra.91. skrev 2023-08-04 16:17:07 följande:
    Kanon, men jag hittar inte gruppen😔 

Hmm den ska vara synbar och sökbar.. söker ni på exakt "Påskpynt DIY" med mellanslag? Det är en omslagsbild med ägg som står på rad Glad

• Sally101
    Sandra.91. skrev 2023-08-04 16:46:47 följande:

om du vill får du gärna testa att lägga in/bjuda in mej i gruppen; Sandra Näslund har mej o barnen som profilbild😊. 

Har du en "jaktbild" som profilbild, med barnen alltså? Glad
Svar på tråden BF april 2024