Inlägg från: LillGumsan |Visa alla inlägg
  • LillGumsan

BF april 2024

Hej!
    plussade igårmorse med teststicka utan som helst aningar. Köpte 2 digitala o testade första efter 3tim till vid lunch. Fick gravid 1-2v. Testade igen inatt kl 4 efter 5,5tim sömn o fick 2-3v på clearblue digital.
    stämmer bra överens med äl runt den 21/7. (Känner av den utan stickor)

Har ett barn sedan innan, hade ett missfall för 2 år sedan och en ofostrig graviditet i våras som tog flera veckor av väntan innan vi avslutade den. Så det känns väldigt nervöst denna gång? men håller tummarna!

• LillGumsan

Lägger till till mig i listan också! 

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    4/4 Shatterme, 1a barnet

5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    9/4 MWeasley, 3e barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 
    12/4 Virrevarr, 2a barnet
    12/4 LillGumsan 2a barnet (1 missfall+ 1ofostrig)
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet

• LillGumsan

Rosen3 är samma som du, 4+1 4,2 nåt? och fick 2-3v på digitala i lördags morse då ja testade. Ska testa igen på tisdag eller onsdag få se om det ökat till 3+

så kul 👏

• LillGumsan

Har ni börjat känna av några symtom?

än så länge väldigt lugnt på den fronten för min del..

• LillGumsan
    Shatterme skrev 2023-08-07 21:17:11 följande:

Igår fick jag tyvärr missfall konstaterat, började blöda på morgonen. Två missfall i rad nu och är ju livrädd för att jag inte ?funkar?; att jag kan bli gravid men inte får behålla något. Känns otäckt att plussa igen, tänk om det slutar likadant? 

Håller tummarna för er andra ❤️

Tar bort mig från listan. 

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    9/4 MWeasley, 3e barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 
    11/4 Sellerin, 2á barnet 
    12/4 Virrevarr, 2a barnet
    12/4 LillGumsan 2a barnet (1 missfall+ 1ofostrig)
    13/4 Mimvam, 2a barnet
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet
    15/4 SF123, 2a barnet

Ånej :( beklagar. Förstår precis hur du känner.. inte gått vägen för mig heller de senaste två ggrna. Så vågar knappt hoppas denna gång. Vi pratar knappt ens om det, än?även om vi båda innerst inne hoppas? har den 15/8 som mål.. så länge gick de bra sist.. 
  • LillGumsan
    SeptemberB jag har också följt med veckoindikator. är just nu i vecka 4+4 eller 4+5.. oklart 🤓 men jag fick 2-3 i lördagsmorse då jag testade.. 4 dagar sedan nu.. så tror jag ska testa igen imorgonbitti och hoppas på 3+ 
  • LillGumsan

Första testet är för 9 dar sen då ja plussade.. mitten är torsdagmorgon 3 dar sen och det sista är i lördagmorron (igår) fick 2-3v på clearblue i torsdags så ska testa igen imorgonbitti. Hoppas på 3+ då så ska ja sluta testa.

är i v 5+1-5+2 nåt nu idag?

• LillGumsan
    Rosen3 skrev 2023-08-21 11:37:34 följande:

Var på tidigt VUL idag i vecka 6+3. Doktorn kunde bara se en säck (han sa äggsäck, menar han hinnsäck?) på 7 mm. Inget foster i än iaf. Han flyttade bak mig ca en vecka. Han sa att jag skulle komma tillbaka om två veckor igen så får vi hoppas att det växt till sig. Inget utomkvedshavandeskap iaf. 
    När jag tänker efter visade ju mitt CB-test 3+ sent så då borde det stämt in med tiden. 

Nu är jag såklart ännu oroligare för missfall. Hur kan man bara bli bakåtflyttad så? Min sista mens var den 9 juli och är ganska säker på att min ÄL var ganska tidigt den 21 juli. Förstår att det kan ändras några dagar men nu blir man ju orolig. 

Någon annan som varit med om samma? 

Jag har varit med om det i våras,tom hinnsäck o två gulekroppar.. skulle blivit tvillingar. Var på 2 återbesök.. hinnsäcken växte men inga foster syntes. Fick ta tablett för att få ut allt.. inte alls kul :( håller tummarna för dig!
  • LillGumsan
    Bobo1993 skrev 2023-08-22 10:47:04 följande:

Jag är så himla nojig. Jag får inte 3+ och tänker bara att jag borde fått det. Är sig på dag 5+1 men testade för 8 dagar sen och fick 2-3 och nu är jag jättenojig. Undanber gärna kommentarer om att sluta testa för det går inte haha. med min son testade jag en gång och inte mer och kände mig alls inte så orolig och har aldrig haft ma/mf men tror det är att jag så tydligt kände symptom med min son medan nu har jag inte känt alls så mkt. Mest motvärk. Vilken dag fick ni 3+? Jag vet att jag är på ca 20-21 dagar efter ägglossning nu så jag använde både stickor och temp så det finns två dagar då jag potentiellt haft ägglossning. Testade positivt 9 dagar efter ä. nu har jag slösat så mkt pengar på dessa tester 😝

det är svårt när man har en annan graviditet att jämföra med. Det gör det nästan jobbigare för jag förväntar mig att allt ska vara som senast.

Den här gången fick jag 3+ i vecka 5+2 :) lycka till!
Svar på tråden BF april 2024