Inlägg från: hl123 |Visa alla inlägg
  • hl123

BF april 2024

Amandy1990 skrev 2023-08-10 20:12:23 följande:

Hej! 

Jag ska nog snart också våga lägga till mig i listan. Men jag fick 1-2 imorse och bröt såklart också upp testet, hehe. Men jag tycker mitt mer liknar 2-3 när jag ser bilderna ovan. Är det inte lite konstigt? Man blir ju orolig.

Jag fick 2-3 imorse och mitt streck var betydligt starkare så 1-2 stämmer nog.
  • hl123

Inte lagt till mig på listan men BF 12 april. I förrgår hade jag en rosa flytning och sen lite brunt efter det. Igår inget. Idag lite mer mängd, rödbrunt. Mest brunt men absolut lite färskt blod också. Behöver knappt ens något trosskydd, kommer bara när jag går på toa. Någon som haft liknande? Har det varit missfall?

• hl123
    Mickan91 skrev 2023-08-17 05:11:55 följande:
    Jag hade det så i 16 dagar (inlägget ovan)... Har du ont så kolla upp det direkt! Annars är det nog ingen fara ☺️
    Hade du ont hela den tiden? Sida? Vilken vecka var du i när det började?
  • hl123

Varit på kontroll nu och allt såg bra ut, hjärtat slog så fint!

• hl123
    JenniferO skrev 2023-08-18 19:25:35 följande:
    Vad härligt! Vilken vecka är du i? 
    6+1
  • hl123
    Strawberry222 skrev 2023-08-24 08:30:06 följande:

Jag ska på tidigt ultraljud imorgon! så nervös!! enligt min beräkning ska jag vara i v 7+2 då. Är rädd att det ska vara för tidigt för att se något Men hoppas 🙏  

Har ni gjort något ultraljud ännu? :)

Jag var på ul i vecka 6+1 enligt ägglossningen, enligt sista mens skulle det ha varit 5+4 och man såg hjärtat
  • hl123

Rosen3: gick inte att citera men ett lågt TSH som du har indikerar ju snarare normala-höga värden av T3 och T4 (alltså själva hormonet). Så då vill läkaren självklart inte substituera dig med Levaxin och alltså mer hormoner ☺️

• hl123
    Rosen3 skrev 2023-08-25 05:59:20 följande:
    Okej, skönt att något vet. Har hört att vissa får kortison istället, vad beror de på då? :) Kan ju ändå inte vara så bra att ha TPO-antikroppar, eller?
    Inte mot TPO-antikroppar eller? Det är ingen fara att ha det så länge du har normala hormonnivåer. Däremot tyder det kanske på en autoimmunitet. Finns väl teorier om att kvinnor med autoimmuna sjukdomar har för aktivt immunförsvar och att kroppen reagerar på en graviditet och stöter bort graviditeten. Kortison dämpar immunförsvaret.
  • hl123
    Strawberry222 skrev 2023-08-25 12:36:49 följande:
    Åh vilken lättnad att se att det ser fint ut och att hjärtat slår :) hoppas på att också få Se det idag :) 

när de mätte fostret, stämde din beräkning då eller blev det framflyttat/bakflyttat? 
    Hon använde en ultraljudsapparat hon var ovan med så tyvärr lyckades hon inte mäta där och då men hon skulle skriva in det i journalen sen, så jag vet inte än! Skönt att allt såg bra ut!
  • hl123
    Noelani skrev 2023-08-26 10:30:13 följande:
    Är det någon som vet om denna ökning är bra nog? 
    Rfsus testa ofta..... Hört att de inte brukar ge så skarpa streck, någon som har erfarenhet av det ?

Jag är ett par dagar innan BIM . Ca 3-5...
    Om det fortfarande är så tidigt ser det helt normalt ut!
  • hl123
    Aragaile skrev 2023-09-04 20:11:32 följande:

Hej på er!
    Hur har ni det med illamående och matintag? Känns som jag behöver äta hela tiden för att inte må illa, orolig över (för stor) viktuppgång? tips på bra mättande mellanmål? 

v 7+1 här! Fått se ett hjärta på vul ❤️

ps. Kan inte hitta gruppen på Facebook? länken funkar inte heller. Men den kanske inte finns kvar? 

Jag måste också äta mycket, två ägg till frukost har gjort att jag håller mig bra ett tag men har fortfarande problem på eftermiddagen. hade samma problem min förra graviditet och gick upp 25kg (men hade då craving på glass) 😂. Är väldigt smal från början så det blev tungt men det var också mer okej att gå upp mer då enligt bm
  • hl123
    Idnor skrev 2023-09-26 13:13:02 följande:

Ja det va det jag tänkte med, jag ska göra kub och fått tid för det också i v 15 (dagen innan inskrivningen). Jag har ringt och försökt få tidigare tider men dessa va de tidigaste de hade (trots att jag ringde direkt efter jag plussat i v 5 eller va det va). 
    Men är det för sent att göra kub då? Försökte hitta info om hur det brukar se ut med besök på mvc osv, men på min region står det typ bara att det är olika beroende på graviditeten och hur många barn man fött tidigare osv.  I förra graviditeten hade jag inslrivningsbesök i v 7 tror jag. 
    Någon som är en bättre informationshittare kanske har en länk till nån sida med info om sånt här? Känner att jag inte kan ringa och klaga och be om ny tid om jag inte har nåt att hänvisa till typ...

Du kan göra KUB till vecka 14+6 om jag inte minns fel. Om de märker att det är för sent gör man NIPT vilket ju ändå är en säkrare analys så du får alltid svar på något sätt. I min region får man komma på besök inom en vecka efter att man ringt och meddelat att man är gravid oavsett hur långt gången du är. Sen är nästa besök typ i vecka 12-14, då är själva inskrivningen. 
  • hl123

kanske bara jag som inte gått över till Fb-gruppen, men vad tror ni? Måste ju vara en kille?? Blev daterad till 14+0 så borde ju vara möjligt att avgöra könet 😅
  • hl123
    Amandy1990 skrev 2023-10-15 12:55:45 följande:
    Ja en kille 😃
    Barnmorskan sa att alla ser ut så men har svårt att tro att det är sådär tydligt om det är en tjej 😅
Svar på tråden BF april 2024